De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook heeft gisteren aangekondigd vanaf 9 april dit jaar te gaan stoppen met de controversiële Sponsored Stories. Zo is te lezen in de lijst met aanpassingen die Facebook door gaat voeren met betrekking tot advertising.
In juni al kondigde het sociale netwerk aan te gaan stoppen met de Sponsored Stories. Maar we hebben nu dus een datum wanneer de advertenties daadwerkelijk van de site gaan verdwijnen.
Het is een van Facebook’s meest controversiële advertentieblokken. Iets dat jij als gebruiker op Facebook doet wordt “herverpakt” en door Facebook verkocht aan een adverteerder die het vervolgens zonder jouw toestemming op de timeline van je vrienden laat zien.
Facebook in een reactie op het verdwijnen van de Sponsored Storiss:
“As announced in June of last year, we’re bringing the best of sponsored stories — social context — to all ads. Since this update makes sponsored stories redundant, we will no longer offer them as a stand-alone ad unit for marketers. Social context will continue to appear with all ads where eligible.“
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024