Centraal Beheer Achmea verkozen tot beste verzekeraar op Social Media

Vorig artikel Volgend artikel
Centraal Beheer Achmea verkozen tot beste verzekeraar op Social Media

Centraal Beheer Achmea heeft de Gouden Award van de Social Media Insurance Monitor gewonnen als de verzekeraar die zich het afgelopen jaar het meest actief heeft ingezet op Social Media. Centraal Beheer Achmea scoorde onder andere met het aantal volgers op Facebook dat in één jaar werd vertienvoudigd. Spraakmakend was de campagne rond Anouk tijdens het Eurovisie Songfestival.

De Social Media Insurance Monitor, een onafhankelijke onderzoek naar de inzet van verzekeraars op Social Media, is een initiatief van ITDS Business Consultants. Tijdens een Executive Dinner werden de prijzen van deze derde editie uitgereikt door gastspreker Jorre Rienstra van Facebook Nederland. Interpolis werd met een miniem verschil tweede. Aegon eindigde als derde. In de speciale categorie van de zorgverzekeraars werd voor het tweede achtereenvolgende jaar Menzis de winnaar.

De winnaars van de awards hebben hun hoge scores te danken aan hun activiteiten op alle platforms die zijn gemeten: Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube.

Centraal Beheer Achmea: Goud

Centraal Beheer Achmea maakt n 2013 een sprong van de twaalfde naar de eerste plaats. Het aantal Likes op Facebook is dit jaar vertienvoudigd.  Op YouTube werd Anouks Wilde Party 3,3 miljoen keer bekeken. "Maar Centraal Beheer Achmea dankt de winst niet alleen aan campagnes. Het zet Social Media in als een volwaardig kanaal voor persoonlijk contact met de klanten. Daarnaast heeft Centraal Beheer Achmea een Blog, waarop de eigen experts voor verdieping over de branche zorgen."

Interpolis: Zilver

Interpolis viel in het bijzonder op met het Platform ‘deoplossingvan.nl’. De mensen kunnen ideeën aandragen over hoe anders om te gaan met de risico’s in en om het huis en bij reizen. Die suggesties worden aangevuld met de kennis en kunde van eigen deskundigen. Op Twitter en Facebook kon men daar ook weer een beoordeling aan geven.

"Ook bij Interpolis is extra aandacht voor webcare. Er is intern speciaal een Social Hub geïnstalleerd, zodat iedereen betrokken blijft."

Aegon: Brons

Aegon is ook dit jaar op alle Social Media kanalen prominent aanwezig. Zeer aansprekend is het platform 'speeljetoekomst.nu'. Daarmee heeft Aegon een verrassende onlinecampagne neergezet om mensen te helpen inzicht te krijgen in hun financiële toekomst.

"Ook op YouTube is Aegon sterk aanwezig. Natuurlijk met allerlei acties als sponsor van Ajax. Verrassend instructief zijn daarnaast veel filmpjes op 'Beleggings TV'."

Menzis: nr 1 bij zorgverzekeraars

Menzis is zeer actief op zijn website, Facebook en Twitter. Het accent bij de acties ligt sterk op maatschappelijke betrokkenheid en natuurlijk op gezondheid. Dat staat bij Menzis voor ‘bewegen’ en wordt vooral in regionale projecten gestimuleerd.

"Webcare is een absoluut speerpunt. Speciaal daarvoor is intern het platform Social Collaboration ontwikkeld. Daardoor kunnen de webcare collega’s sneller in contact komen met de juiste experts binnen de eigen organisatie."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies