De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Instagram heeft momenteel zo’n 150 miljoen gebruikers en die zullen zich moeten gaan voorbereiden op advertenties op het platform, meldt de Wallstreet Journal vandaag. Emily White, operationeel directeur van Instagram, zegt tegen de krant dat het bedrijf in de loop van volgend jaar advertenties zal gaan verkopen.
Op dit moment wordt er nog niet geadverteerd op het populaire platform waarop foto’s gemaakt en gedeeld kunnen worden, maar dat gaat dus veranderen. Volgens White, die eerder bij Facebook werkte, is de grootste uitdaging uit te vinden hoe de advertenties op het platform kunnen worden geïntegreerd zonder af te doen aan de ‘cool factor’ van de fotosharing-dienst.
Op dit moment wordt gekeken naar mogelijkheden voor advertenties op de ‘Discover’ feature en de zoekfunctie van Instagram. Ook zouden sommige partijen waarmee White momenteel in gesprek is interesse hebben in advertentiemogelijkheden waarbij gebruikers van Instagram door het klikken op een foto op hun website terecht komen. Hiervoor is White echter huiverig, omdat volgens haar veel mobiele websites eerst flink verbeterd moeten worden.
Wanneer Instagram volgend jaar precies gaat beginnen met het intergreren van advertenties is niet bekend.
Verder lezen over Instagram
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media20.03.2024
Threads toont eindelijk de trending topics
Social Media18.03.2024