
We zijn allemaal wel eens boos op een bedrijf omdat de service beroerd is, en sommigen van ons zullen daar ook wel eens een boze tweet over verstuurd hebben. Het liefst met een cc'tje naar de klantenservice van het falende bedrijf dat ongetwijfeld niet zit te wachten op slechte reclame.
Bijna alle grote bedrijven doen aan webcare en betalen medewerkers om klanten die op kanalen als Twitter hun ongenoegen uiten over een slechte dienstverlening snel te helpen. Een boze tweet levert dus vaak wat op.
Twitteraar Hasan Syed tilt deze strategie echter naar een compleet ander niveau. Hij betaalde namelijk voor een zogeheten 'promoted tweet', waarin hij iedereen afraadt te vliegen met British Airways vanwege de 'verschrikkelijke dienstverlening'. De 'promoted tweet' die hij kocht voor een onbekend bedrag verscheen in de timeline van talloze Britten en Amerikanen.
— (@HVSVN) September 2, 2013
Aanleiding voor de boze tweet was de door de maatschappij zoekgemaakte bagage van zijn vader en de slechte afhandeling van dat incident door de klantenservice van de vliegmaatschappij.
British Airways heeft nog niet gereageerd op de actie van Syed.
Via: Mashable

De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl