Evenals vorig jaar heeft CEO.com onderzocht hoe het er voor staat met het Social Media gebruik onder CEO’s van de Fortune 500 bedrijven. En hoewel de bedrijven zelf steeds meer gebruik maken van de diverse sociale media, staat het er qua aanwezigheid op Social Media bedroevend voor wanneer je kijkt naar de hoogste bazen:
68% van de CEO’s van de Fortune 500 bedrijven is totaal niet aanwezig op Facebook, Twitter, Google+ en zelfs niet op LinkedIn. Vorig jaar was dit percentage 70%, dus daarin is niet veel veranderd.
De cijfers: van de 500 CEO’s zitten er 28 op Twitter, vorig jaar waren er dat nog maar 18. Het is opvallend dat juist Twitter de grootste stijger is van de in dit onderzoek meegenomen Social Media, omdat juist het gebruik van Twitter een CEO kwetsbaar maakt. Het is natuurlijk erg positief wanneer een directeur gaat twitteren, maakt het bedrijf en de personen er achter menselijker/betrokkener, maar een tweet kan zomaar een eigen leven gaan leiden, zoals we vaak gezien hebben. Nu is het wel zo dat van de 28 personen die een Twitteraccount hebben, er maar 19 de afgelopen 3 maanden ook daadwerkelijk een tweet geplaatst hebben.
Iets meer CEO’s zitten op Facebook: 35 (vorig jaar nog 38) en er zijn slechts 5 CEO’s die een Google+ account hebben (in 2012 waren dat er 4).
Hoe kom je dan aan 32% aanwezigheid op Social Media, zou je zeggen. Twitter, Facebook en Google+ tellen nauwelijks mee voor de meeste CEO’s. Van de 32% die überhaupt iets doet met Social Media, zijn de meesten aanwezig op LinkedIn. 28% heeft een LinkedIn profiel (140 t.o.v. 129 vorig jaar). Logisch, passend bij een CEO, maar weinig uitnodigend tot interactie. Waarschijnlijk zijn de meeste CEO’s gesteld op hun privacy en laten ze het tonen van de sociale kant van hun bedrijf over aan mensen die speciaal daarvoor aangenomen zijn.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over LinkedIn
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Social Media08.05.2023
LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is
Social Media14.04.2023
Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024