De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vanochtend presenteerde LinkedIn nieuwe versies van hun iPhone- en Android-applicaties. Waar Facebook en Twitter om de week met nieuwe features komen, deed LinkedIn dat totaal anders. Jarenlang moesten gebruikers het doen met dezelfde interface en functies, maar daar is nu verandering in gekomen. De belangrijkste veranderingen zijn dat de applicaties meer beeld laten zien en dat ze een verbeterde navigatie hebben. Zeker niet onbelangrijk voor ons is dat de app vertaald is naar het Nederlands, al kom je zo nu en dan nog wel eens een Engelse passage tegen.
Het nieuwe linkermenu past zich volledig aan op de voorkeuren van gebruikers. Volgens de woordvoerder is het kernprincipe dat alle belangrijke functies één aanraking verderop zijn. Ook vertelde LinkedIn dat ze zullen gaan experimenteren met het laten zien van advertenties in de applicaties. Het eerste experiment is het tonen van advertenties in de mobiele nieuwsstream. Dit is in eerste instantie alleen een test, maar bij succes zal dit blijvend zijn.
Overigens betekent de mobiele redesign niet dat LinkedIn zich in de toekomst alleen maar op mobiel gaat richten, wat we bij Facebook en Twitter wel steeds meer zien. Volgens de website moeten alle gebruikers bediend worden, welk apparaat ze ook gebruiken. De website zal dus net zo belangrijk blijven als altijd.
Verder lezen over LinkedIn
Social Media02.12.2024
Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog
Social Media22.11.2024
LinkedIn stopt met audio en wil dat je livestreamt
Social Media14.06.2024
Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023