Namco, de maker van Pac-Man S en andere spellen, kondigde aan dat ze stoppen met al hun games op Facebook. Dit meldde Inside Social Games afgelopen week. De games kunnen tot 19 maart nog gespeeld worden. Na deze datum zullen de spellen offline gaan. Inside Social Games wist te melden dat de spellen van Namco niet erg populair waren op Facebook en dat dit de reden is dat ze ermee stoppen.
Volgens AppData hadden de games van Namco bij elkaar opgeteld ongeveer 4.285 dagelijks actieve gebruikers per dag. Dit lijkt veel, maar als je dit vergelijkt met de populairste spellen op Facebook is het vrij weinig: Candy Crush Saga heeft maar liefst 15,3 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Het spel Diamond Dash heeft ongeveer 4,1 miljoen dagelijks actieve gebruikers.
Pac-Man S was Namco’s populairste spel. AppData liet zien dat Pac-Man S na de lancering in juni 2011 ongeveer 18.000 dagelijks actieve gebruikers had. Geen enkel spel van Namco naast Pac-Man S wist meer dan 10.000 dagelijks actieve gebruikers te halen.