The Next Web meldde vandaag op de website dat muziekdienst Spotify een samenwerking aan zal gaan met autofabrikant Ford. Het is voor Spotify voor het eerst dat ze een deal sluiten met een autofabrikant. Het doel van de samenwerking is om hun streamingdienst te integreren met Ford’s SYNC AppLink technologie. Rhapsody, Pandora, MOG en Amazon sloten ook al eerder een vergelijkbare deal met Ford.
De plannen van Spotify gaan echter verder dan de grenzen van de Verenigde Staten. De samenwerking zal al te zien zijn voor eigenaren van de nieuwe Ford EcoSport, die later dit jaar ook verkrijgbaar is in Europa. Meer dan één miljoen AppLink-auto’s in de Verenigde Staten zullen de komende weken een update ontvangen waarmee ze Spotify kunnen toevoegen.
Ford hoopt te bereiken dat ze dankzij de samenwerking in meer dan 3,5 miljoen auto’s in Europa hun AppLink systeem kunnen integreren. Eerder deze maand kondigde Spotify aan dat ze hun diensten ook gaan verspreiden naar Italië, Polen en Portugal. Momenteel is Spotify al beschikbaar in 17 landen, maar de muziekdienst hoopt dit aantal snel uit te gaan breiden.