Social media zijn erg belangrijk voor marketeers. Het is dan ook niet verrassend dat de Social Media Marketing groep op LinkedIn inmiddels de grootste is geworden in de gelijknamige categorie. Inmiddels hebben ze meer dan 500.000 leden en dit lijkt gemiddeld met 8% per week door te groeien. De groep is opgericht in maart 2008 en is een community voor social media marketeers wereldwijd.
Michael Crosson, oprichter en beheerder van de groep, vertelde dat de groei van de groep laat zien dat social media kanalen wereldwijd ‘dramatisch’ snel groeien. Sites als LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, YouTube en Instagram groeien sneller dan bijgehouden kan worden en het lijkt erop dat deze groei de komende jaren niet snel zal stoppen.
Hij vertelde verder dat het doel van de groep uiteindelijk is om tips te geven met marketeers, maar ook tips krijgen van andere marketeers over hoe ze voordeel kunnen halen uit social media platforms, maar in het bijzonder sociale netwerken. Dit om op een succesvolle manier hun doelgroepen te kunnen bereiken. De groei van zijn groep denkt hij behaald te hebben door een goede moderatie en het voorkomen van chaotische discussies.