De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Om een mijlpaal te vieren wordt er meestal taart gegeten. KPN behaalde eind 2012 het mooie aantal van 100.000 fans op Facebook, en dat is natuurlijk gevierd. In de stijl van de Social Media Revolution liet deze video zien hoe de eerste verbinding door KPN werd gemaakt en welke andere mijlpalen bereikt zijn door de tijd heen door het telecombedrijf.
Als bedankje voor het bereiken van de meest recente mijlpaal werden fans vervolgens opgeroepen om zichzelf te laten bedanken voor het liken van de pagina, via een applicatie op Facebook. Fans maakten kans om persoonlijk gefeliciteerd te worden met een Facetaart. Uit die vele reacties is vervolgens een selectie gemaakt van gelukkige winnaars.
Vorige week is een route gemaakt van in totaal 950 kilometer en zijn 10 KPN marketeers en webcare-medewerkers per auto het land doorgetrokken, met groengekleurde Facetaarten in de achterbak. Een 30-tal fans zijn verrast door een gepersonaliseerde taart met hun profielfoto erop.
We vroegen Bartjan van Langeveld, Digital Marketeer KPN Residential, waarom KPN deze actie gehouden heeft: “Omdat we naast veel fans willen op facebook, juist het liefst betrokken, enthousiaste volgers willen. Fans die als een echte community ook bereid zijn om elkaar te helpen; dat is onze ambitie. Omdat we de mijlpaal van 100.000 volgers behaald hebben, leek het ons daarom passend om een aantal fans persoonlijk te bedanken voor hun ‘like’.“
Wat was de doelstelling, en is deze bereikt?
“Deze actie is opgesteld met een gemakkelijk doel. Positief sentiment creëren en fans oprecht en persoonlijk bedanken. Daarom dit kleine gebaar. En daarin zijn we geslaagd. We hadden het liefst al onze 100.000+ volgers willen trakteren op een taart, maar dat blijkt toch een wat moeilijkere opgave 😉“
En nu we het toch over Facebook hebben, wat is jullie doelstelling daar? Is daar iemand fulltime mee bezig?
“Social media gaat over relevantie, over gewenste communicatie. Voordat we zijn gestart met onze facebook community, hebben we ons daarom afgevraagd waar onze community behoefte aan zou kunnen hebben. We kwamen erachter dat veel Nederlanders moeite hebben met het doorgronden van nieuwe technologie en wat dit kan toevoegen aan hun dagelijkse leven. De kern van onze strategie op facebook, en ook in onze andere sociale kanalen, noemen wij ‘de Gidsrol’. We helpen mensen waar technologie niet werkt, maar we inspireren en activeren ook. Eigenlijk alles om mensen meer plezier te laten beleven van technologische mogelijkheden. Bijvoorbeeld door een dialoog te starten over slimme apps of door onze volgers de mogelijkheid te bieden om een unieke nieuwjaarsboodschap naar hun eigen vrienden te sturen via de KPN Wens-app. Maar ook door volgers met ons mee te laten denken over nieuwe diensten en concepten. Wij zijn hierin ambitieus, we willen zoveel mogelijk mensen hierin ondersteunen en bereiken.
Social media moet overigens niet zomaar worden ingezet zonder strategie. Je kunt dit alleen doen als je bereidt bent hard te werken aan je eigen tekortkomingen. Je wordt als bedrijf namelijk stukken transparanter. Op dit ogenblik hebben we meer dan 100.000 volgers en voegen we op dagelijkse basis iets waardevols toe aan het leven van onze fans, volgers, klanten. We zien bovendien een stijgend positief sentiment op onze wall. Klanten met vragen, die ons hier weten te vinden en vaak geholpen en een stuk tevredener weer vertrekken. Hier gaan we ook in 2013 mee verder.“
Verder lezen over Engagement
Social Media04.04.2019
Instagram marketing in 2019: less is more
Social Media11.09.2018
5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events
Online25.04.2017
De perfecte customer experience creëer je zelf
DC Business15.06.2016
Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content
Social Media07.10.2015
5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk
Events11.06.2015
De 10 Instagram-geboden voor merken
Social Media17.02.2015
Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen
En met foto's nu de minste?Social Media19.08.2014
Dit soort berichten zorgen voor veel retweets
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Verder lezen over KPN
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Online18.06.2024
Internet thuis wordt dit jaar weer duurder
Mobile04.12.2023
Terugblik: Pocketline Swing was voor velen de eerste mobiel
Cybercrime28.11.2023
Veel MKB-bedrijven denken niet interessant genoeg te zijn voor cybercriminaliteit
Wrong!Mobile10.11.2023
KPN Teletolk voor doven en slechthorenden gaat door
Nog minimaal tot eind 2028Gaming07.11.2023
NVIDIA GeForce NOW komt naar KPN glasvezel en 5G abonnees
Nieuwe gamestreaming bundel wordt begin 2024 gelanceerdGaming25.10.2023
KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie
Online09.10.2023