Social Media26.01.2013

KPN bedankt aantal Facebook fans persoonlijk


kpn-bedankt-aantal-facebook-fans-persoon.jpg
kpn-bedankt-aantal-facebook-fans-persoon.jpg

Om een mijlpaal te vieren wordt er meestal taart gegeten. KPN behaalde eind 2012 het mooie aantal van 100.000 fans op Facebook, en dat is natuurlijk gevierd. In de stijl van de Social Media Revolution liet deze video zien hoe de eerste verbinding door KPN werd gemaakt en welke andere mijlpalen bereikt zijn door de tijd heen door het telecombedrijf.

Als bedankje voor het bereiken van de meest recente mijlpaal werden fans vervolgens opgeroepen om zichzelf te laten bedanken voor het liken van de pagina, via een applicatie op Facebook. Fans maakten kans om persoonlijk gefeliciteerd te worden met een Facetaart. Uit die vele reacties is vervolgens een selectie gemaakt van gelukkige winnaars.

Vorige week is een route gemaakt van in totaal 950 kilometer en zijn 10 KPN marketeers en webcare-medewerkers per auto het land doorgetrokken, met groengekleurde Facetaarten in de achterbak. Een 30-tal fans zijn verrast door een gepersonaliseerde taart met hun profielfoto erop.

We vroegen Bartjan van Langeveld, Digital Marketeer KPN Residential, waarom KPN deze actie gehouden heeft: “Omdat we naast veel fans willen op facebook, juist het liefst betrokken, enthousiaste volgers willen. Fans die als een echte community ook bereid zijn om elkaar te helpen; dat is onze ambitie. Omdat we de mijlpaal van 100.000 volgers behaald hebben, leek het ons daarom passend om een aantal fans persoonlijk te bedanken voor hun ‘like’.

Wat was de doelstelling, en is deze bereikt?
Deze actie is opgesteld met een gemakkelijk doel. Positief sentiment creëren en fans oprecht en persoonlijk bedanken. Daarom dit kleine gebaar. En daarin zijn we geslaagd. We hadden het liefst al onze 100.000+ volgers willen trakteren op een taart, maar dat blijkt toch een wat moeilijkere opgave 😉

En nu we het toch over Facebook hebben, wat is jullie doelstelling daar? Is daar iemand fulltime mee bezig?
Social media gaat over relevantie, over gewenste communicatie. Voordat we zijn gestart met onze facebook community, hebben we ons daarom afgevraagd waar onze community behoefte aan zou kunnen hebben. We kwamen erachter dat veel Nederlanders moeite hebben met het doorgronden van nieuwe technologie en wat dit kan toevoegen aan hun dagelijkse leven. De kern van onze strategie op facebook, en ook in onze andere sociale kanalen, noemen wij ‘de Gidsrol’. We helpen mensen waar technologie niet werkt, maar we inspireren en activeren ook. Eigenlijk alles om mensen meer plezier te laten beleven van technologische mogelijkheden. Bijvoorbeeld door een dialoog te starten over slimme apps of door onze volgers de mogelijkheid te bieden om een unieke nieuwjaarsboodschap naar hun eigen vrienden te sturen via de KPN Wens-app. Maar ook door volgers met ons mee te laten denken over nieuwe diensten en concepten. Wij zijn hierin ambitieus, we willen zoveel mogelijk mensen hierin ondersteunen en bereiken.

Social media moet overigens niet zomaar worden ingezet zonder strategie. Je kunt dit alleen doen als je bereidt bent hard te werken aan je eigen tekortkomingen. Je wordt als bedrijf namelijk stukken transparanter. Op dit ogenblik hebben we meer dan 100.000 volgers en voegen we op dagelijkse basis iets waardevols toe aan het leven van onze fans, volgers, klanten. We zien bovendien een stijgend positief sentiment op onze wall. Klanten met vragen, die ons hier weten te vinden en vaak geholpen en een stuk tevredener weer vertrekken. Hier gaan we ook in 2013 mee verder.

...

Verder lezen over Engagement

Instagram marketing in 2019: less is more

Instagram marketing laat dit jaar een opvallende trend zien, namelijk: less is more. Een video genereert hetzelfde bereik als twee statische foto’s, te veel hashtags en tags doen eerder kwaad dan goed en ook micro-infl...

Social Media04.04.2019

Instagram marketing in 2019: less is more

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

Of het nu het Wereldkampioenschap voetbal is, de Olympische Spelen, de Super Bowl of de uitreiking van de Oscars. Dit soort grote evenementen zijn niet alleen de best bekeken shows van het jaar, het zijn ook de evenement...

Social Media11.09.2018

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

​De perfecte customer experience creëer je zelf

De moderne consument neemt alleen genoegen met de hoogste kwaliteit en de beste service. Voldoet de customer experience niet aan deze hoge eisen, dan is de overstap naar de concurrent zo gemaakt. Hoe zorg je voor de perf...

Online25.04.2017

​De perfecte customer experience creëer je zelf

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

Contentmarketing blijft zich doorontwikkelen maar het maken van Engaging Content voor de huidige marketeers blijkt nog vaak een zware klus. Daarom geeft onze blogger en tevens docent, consult en auteur Patrick Petersen t...

DC Business15.06.2016

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

Instagram is hot. Dat wisten de ruim 400 miljoen maandelijks actieve gebruikers natuurlijk al lang, maar bedrijven zien ook steeds vaker de meerwaarde in van Instagram als social media kanaal. Zeker nu het ook in Nederla...

Social Media07.10.2015

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Tijdens het congres Facebook Marketing 2015 gaf Kirsten Jassies, social business entrepreneur en blogger, een lezing over de 10 geboden voor merken op Instagram. Instagram heeft wereldwijd 300 miljoen gebruikers waarvan...

Events11.06.2015

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

Eind vorig jaar werden berichten op Facebook twee keer zoveel gepromoot ten opzichte van het begin van 2014. Foto's werden het vaakst gepromoot, maar dat was mogelijk dus niet de effectiefste manier. Er zijn al een aan...

Social Media17.02.2015

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

En met foto's nu de minste?
Dit soort berichten zorgen voor veel retweets

Wat zorgt er nou voor dat een tweet veel gedeeld of geretweet wordt? Zijn er bepaalde tweets die beter scoren dan andere tweets? Twittercounter ging op onderzoek en kwam erachter dat dit de dingen zijn die mensen graag r...

Social Media19.08.2014

Dit soort berichten zorgen voor veel retweets

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Verder lezen over KPN

We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel

nog een winkel noemen, of is het stiekem meer een servicepunt? KPN opent in Den Helder een winkel waar geen fysiek personeel aanwezig is

Mobile18.11.2024

We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel

Internet thuis wordt dit jaar weer duurder

Lekker thuis internetten wordt weer een stukje duurder in 2024. De drie grote providers maken allen hun prijzen hoger.

Online18.06.2024

Internet thuis wordt dit jaar weer duurder

​Terugblik: Pocketline Swing was voor velen de eerste mobiel

20 tot 40 euro kun je er nog wel voor krijgen op Marktplaats, je oude Pocketline Swing. We zijn er eerlijk gezegd wat verbaasd over, maar waarschijnlijk voelen die kopers er net zoveel nostalgie bij als wij. Of je nou ee...

Mobile04.12.2023

​Terugblik: Pocketline Swing was voor velen de eerste mobiel

Veel MKB-bedrijven denken niet interessant genoeg te zijn voor cybercriminaliteit

Steeds meer MKB-bedrijven krijgen dagelijks te maken met malafide websites en pogingen tot phishing via hun systemen of medewerkers. Zo blijkt uit nieuwe gegevens van KPN. Op wekelijkse basis verijdelt de telco ruim 7 mi...

Cybercrime28.11.2023

Veel MKB-bedrijven denken niet interessant genoeg te zijn voor cybercriminaliteit

Wrong!
KPN Teletolk voor doven en slechthorenden gaat door

KPN heeft al tien jaar een aparte gebarentolk beeldbeldienst voor doven en slechthorenden. Zij kunnen via een videobelverbinding met de online teletolk in gebarentaal bellen voor allerhande zaken. Denk bijvoorbeeld aan h...

Mobile10.11.2023

KPN Teletolk voor doven en slechthorenden gaat door

Nog minimaal tot eind 2028
NVIDIA GeForce NOW komt naar KPN glasvezel en 5G abonnees

Het duurt nog een paar maanden, maar vanaf 2024 kunnen nieuwe klanten die kiezen voor een KPN glasvezel of 5G-abonnement deze uitbreiden met een NVIDIA GeForce NOW cloud gaming bundel. Daarmee kunnen zij dan al hun appar...

Gaming07.11.2023

NVIDIA GeForce NOW komt naar KPN glasvezel en 5G abonnees

Nieuwe gamestreaming bundel wordt begin 2024 gelanceerd
​KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie

De Eredivisie CV en DreamHack Sports Games maken bekend dat KPN zich ook de komende drie eDivisie-seizoenen als naming partner aan de gamingcompetitie verbindt. De voortzetting van dit partnership is vanaf het seizoen 20...

Gaming25.10.2023

​KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie

KPN bereidt 4 Gbit internet abonnement voor

De tijden dat je nog trots kon zeggen dat je een internetverbinding met 100 megabit snelheid had, zijn lang vervlogen. Met de komst van glasvezel, dat inmiddels op meer dan 8 miljoen adressen in Nederland beschikbaar is,...

Online09.10.2023

KPN bereidt 4 Gbit internet abonnement voor

Voor iedereen die 1 Gbit/s te ‘langzaam’ vindt