Social TV: Sport en reality zorgen voor veel interactie

Vorig artikel Volgend artikel
Social TV: Sport en reality zorgen voor veel interactie

Sport en reality vormen de belangrijkste sectoren waarover televisiekijkers op sociale media communiceren. Zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Trendrr. De onderzoekers stelden vast dat sport verantwoordelijk is voor 31% van alle conversaties door televisiekijkers op sociale media. Reality volgt met een score van 17% op een tweede plaats. Drama heeft een aandeel van 11% in de conversaties, gevolgd door comedy met een aandeel van 5%. De resterende 36% is verspreid over een reeks andere televisiegenres.

De onderzoekers stelden verder vast dat in 6 verschillende maanden een entertainment-evenement voor het grootste engagement had getekend. In september zorgden bijvoorbeeld de MTV Video Music Awards voor het grootste engagement. In de maand februari was dat echter naar de Super Bowl uit het American Football. Verder wordt opgemerkt dat het aantal televisie-interacties in sociale netwerken blijft toenemen. In totaal werden over de eerste 11 maanden van 2012 meer dan achthonderd miljoen interacties geregistreerd.

NBC was daarbij, vooral dankzij de verslaggeving over de Olympische Spelen de voorbije zomer in Londen, het meest populaire kanaal. Bij de mobiele platformen had de iPhone van Apple het grootste aandeel in de interacties (52%), gevolgd door Android (30%) en BlackBerry (18%).

Trendrr_All2_72DPI
Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies