De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Chinese markt vastleggen is de droom van iedere marketeer. Meer dan een miljard potentiële klanten in een nieuwe en groeiende open samenleving die steeds sneller groeit en verzadigd raakt met nieuwe merken. We kunnen wel zien waar iedereen geïnteresseerd in is. Jeremy Webb (@thepekingorder), mede-voorzitter van de afdeling Social bij Ogilvy Beijing, verscheen onlangs met de top 10 populairste merkverhalen op Weibo, de Chinese variant van Twitter.
Het meest gedeelde bericht afgelopen jaar in China was eentje van de Olympische Zomerspelen. Een advertentie van Nika met een bericht over eerlijkheid, refererend naar het feit dat veel Chinese inwoners geloofden dat de Londense officials nadelig waren ten opzichte van Chinese atleten. Ook in China is ‘damage control’ één van de belangrijkste dingen.
De social media strategie voor merken die zich willen uitbreiden in China is enigszins ongebruikelijk. Een paar belangrijke punten:
– Speel in op het nationaal gevoel van de consument;
– Maak gebruik van pop culture trends;
– Gebruik een speelse toon als het mogelijk is;
– Speel met items die ingaan op andere advertentiecampagnes;
– Wees niet bang om risicovolle grappen te maken.
Verder lezen over China
Automotive06.03.2024
Zo’n 1.000 Xpeng-eigenaren gaan een bètatest doen
Zou jij gaan rondrijden in een auto met test software?Automotive27.02.2024
BYD Yangwang U9: Chinese supercar gaat in 2,3 seconden 309 km/u
Nieuws19.01.2024
Dieren klonen, een twijfelachtige geschiedenis: hoe is het nu?
Mobile18.12.2023
Steeds meer Chinese instanties verbieden de iPhone
Overheden ontraden het gebruik van alle buitenlandse toestellen en -technologieOnline02.11.2023
AliExpress komt met binnen 5 dagen in huis garantie
en kondigt het 11.11 Global Shopping Festival aanMobile16.10.2023
Honor Vs2 is weer een iets dikkere foldable
Net als zijn voorgangers komt hij voorlopig niet naar ons deel van de wereldAutomotive03.10.2023
Chinese automerken rukken op, maar heel hard gaat het nog niet
Verkoop marktaandeel blijft dit jaar nog steken onder 4 procentAutomotive29.09.2023