Instagram: 'Thank you and we're listening'

Vorig artikel Volgend artikel
Instagram: 'Thank you and we're listening'

Eerder deze week introduceerde Instagram een nieuwe versie van hun Privacy Policy en Terms of Service, die over 30 dagen in gebruik worden genomen. Daar is de afgelopen 24 uur veel over te doen geweest.

Maar mede-oprichter Kevin Systrom maakt in een blogpost duidelijk dat die 2 documenten er zijn om de relatie met de gebruikers van Instagram duidelijker te communiceren, zodat de gebruiker weet hoe zijn of haar gegevens gebruikt worden. Echter sinds het maken van deze veranderingen is het de mensen achter Instagram luid en duidelijk gemaakt dat de gebruikers verward en boos zijn over wat deze veranderingen betekenen.

Systrom: "Ik schrijf dit nu om te laten weten dat we naar jullie luisteren en om te vertellen dat we meer gaan doen om jullie vragen te beantwoorden, eventuele fouten te herstellen en de ontstane verwarring weg te nemen. We hebben al jullie feedback meegenomen, en we gaan specifieke delen van de voorwaarden aanpassen om het duidelijker te maken wat er met uw foto's zal gebeuren."

Een ding is zeker, de gebruiker zal altijd de eigendomsrechten van zijn eigen foto's behouden. Verder is qua privacy settings niets veranderd over de controle die je hebt over wie jouw foto's bekijken. En advertising... Instagram is opgezet om een business te worden, en aan advertising lijkt geen ontkomen aan. Wel geven ze aan een innovatieve manier in te willen zetten, "one that feels appropriate on Instagram."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies