De voordelen van Instagram-webpagina's voor nieuwsbedrijven

Vorig artikel Volgend artikel
De voordelen van Instagram-webpagina's voor nieuwsbedrijven

Eerder deze week kondigde Instagram aan dat ze profielpagina's nu ook toegankelijk zouden maken voor de webversie van de fotodienst. Instagram was voorheen alleen een dienst die gericht was op mobiel gebruik, waar gebruikers foto's konden uploaden via hun mobiele telefoon en de pagina's van vrienden en merken ook alleen via mobiele apparaten konden bezoeken. 

Dit is nu helemaal veranderd. Op de blog van Instagram vertellen ze hier meer over:

"Your web profile features a selection of your recently shared photographs just above your profile photo and bio, giving others a snapshot of the photos you share on Instagram. In addition, you can follow users, comment & like photos and edit your profile easily and directly from the web." 

Het is goed te zien dat Facebook behoorlijk wat inspraak heeft gehad in het nieuwe design. De bovenste visual bar vertoont veel overeenkomsten met Facebook Timeline, evenals de smallere profielfoto's. Toch kan dit nieuwsbedrijven goed op weg helpen. Wanneer journalisten of nieuwsbedrijven foto's delen via Instagram, kunnen webgebruikers deze foto niet zien, evanals de andere foto's in de fotogalerij. Hier hadden ze dan eigenlijk een mobiel apparaat voor nodig.

Ook kunnen gebruikers nu via het web liken, reageren en delen. Nieuwsbedrijven op Instagram kunnen hierdoor een extra community opbouwen en een betere interactie veroorzaken met een breder publiek.  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies