Muziekdienst Fuzz zoekt balans tussen bestaande muziekdiensten

Vorig artikel Volgend artikel
Muziekdienst Fuzz zoekt balans tussen bestaande muziekdiensten

Heeft onze wereld nieuwe online muziekdiensten nodig naast bestaande diensten as Pandora, Spotify, Rdio, Slacker, Turntable.fm en Deezer? Volgens de 40-jarige entrepreneur Jess Yasuda wel. Deze week onthulde hij de internet radio service Fuzz.com aan het pubiek. Fuzz geeft mensen de kans om een eigen radiozender op te starten, maar maakt het ook mogelijk om tracks van anderen te beluisteren.

De muziekdienst bestaat uit mensen die voorheen voor Blip.fm hebben gewerkt, een vergelijkbare dienst. Fuzz omschrijft zichzelf als een radiodienst die gemaakt is door de mensen zelf. Je kunt muziek delen met mensen die je kent, maar ook met mensen die je niet kent. Gebruikers maken het luistergedrag zelf zo actief of passief als dat ze het zelf willen.

Jeff Yasuda meldt verder dat Fuzz volgegooid zal worden met reclames en dat ze voor een premium versie van de website een reclamevrije omgeving aanbieden. Hij zegt echter ook dat het niet de manier is waarop ze geld proberen te verdienen. Ze zijn nog op zoek naar andere manieren om dit te doen. Al met al zal het hierdoor lastig oncurreren zijn met bestaande - en succesvolle - muziekdiensten als Spotify. 

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies