![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Marketeers kunnen engagement met fans op Facebook verbeteren als ze een simpel ding doen: Zorgen dat ze ook aanwezig zijn op Twitter, Google+ en Pinterest. Zo blijkt uit een studie van adverteerders die gebruik maken Vitrue, een ontwikkelaar van social media tools en apps.
Er is gekeken naar de Facebook pagina’s van 500 marketing klanten en het “level of fan engagement” werd vergeleken tussen bedrijven die ook gebruik maken van Twitter, Google+ en Pinterest. De engagement rates verdubbelen als consumenten merken ook op andere sociale netwerken tegenkomen (in aanvulling op Facebook).
Helaas hebben de meeste marketeers een geen beste social media strategie: Minder dan de helft van alle merken zijn aanwezig op een sociaal netwerk anders dan Facebook, aldus Vitrue.
Facebook hebben ze allemaal:
Maar bij het inzetten van andere sociale media gaat het engagement omhoog:
Toch kijkt minder dan de helft van de bedrijven verder dan Facebook:
Uit (voorlopige) gegevens lijkt het erop dat Pinterest en Instagram hetzelfde effect hebben:
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Engagement
Social Media04.04.2019
Social Media11.09.2018
Online25.04.2017
DC Business15.06.2016
Social Media07.10.2015
Events11.06.2015
Social Media17.02.2015
Social Media19.08.2014
Verder lezen over Pinterest
Social Media17.04.2023
Social Media02.08.2022
Social Media06.04.2022
Metaverse24.02.2022
Social Media10.11.2021
Social Media03.11.2021
Social Media27.10.2021
Social Media08.07.2021
Verder lezen over Twitter
Social Media24.07.2024
Social Media07.07.2024
Social Media22.06.2024
Social Media16.06.2024
Social Media12.06.2024
Social Media09.06.2024
Social Media03.06.2024
Social Media01.06.2024