Social Media23.04.2012

De UFC en Social Media [Infographic]


de-ufc-en-social-media-infographic.jpg
de-ufc-en-social-media-infographic.jpg

UFC wedstrijd 145 vond afgelopen zaterdag plaats en het was een van de meest gehypte mixed martial arts gevechten sinds de oprichting begin jaren ’90. Maar het bedrijf zou niet hebben gestaan waar het nu staat zonder de social media adoptie van de afgelopen jaren. 

Platformen als Twitter en Facebook hebben bijgedragen aan het veranderen van de Ultimate Fighting Championship van een ‘violent sideshow’ tot ‘mainstream entertainment.’ Dana White, president van de UFC, heeft meer dan 2 miljoen volgers op Twitter, dat is heel wat meer dan de commissarissen van andere sporten die meer algemene erkenning hebben.  Roger Goodell (NFL) heeft zo’n 250.000 volgers, en Sepp Blatter (FIFA) zo’n 240.000. Sommige vechters zijn rivalen van NBA sterren qua aantallen volgers op Twitter, en het bedrijf UFC heeft al zo’n 3 miljoen meer likes op Facebook dan de NFL.

Maar hoe komt de UFC aan dit social media succes? “It’s because we’re real,” aldus Kristin Adams, UFC’s social media manager, tegenover Mashable. “Andere sporten komen met regels, boetes en straffen en schrikken daarmee atleten af.

In 2011 kwam de UFC met een Twitter bonusprogramma, ieder kwartaal een beloning voor degene die het meest effectief volgers erbij kreeg, creatief aan het tweeten was of fans wist te engagen. 

Om UFC 145 te promoten was er onderstaande Infographic ontwikkeld waarin een aantal social media statistieken staan.

ufcig-beard.jpg
ufcig-beard.jpg

Verder lezen over Infographic

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Consumenten van vandaag de dag zijn geëvolueerd en verwachten veel meer van de merken waarmee ze willen communiceren. En dus is de missie van de moderne marketeer van cruciaal belang en zal het nodig zijn om iedere erva...

Marketing05.03.2018

AI is dé tool voor marketeers [infographic]