De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook’s poging om het sociale netwerk ook voor bedrijven en merken wat ‘aantrekkelijker‘ te maken is geslaagd, zo weet Reuters te melden. 8 miljoen merken, van autofabrikanten tot rock bands, hebben de overstap gemaakt naar Facebook’s nieuwe pagina layout in de eerste 10 dagen nadat de vernieuwde pagina’s werden geïntroduceerd tijdens het evenement in New York eind vorige maand.
Sommige bedrijven zeggen dat de nieuwe reclame mogeijkheden die gebruik maken van de nieuwe paginaindeling op Facebook hen helpt een breder publiek te bereiken op het sociale netwerk van 845 miljoen leden. “If there’s a specific message we want to drive, we know this guarantees we’ll get in front of them,” aldus Steve Baer, director of strategy bij Code and Theory, een digitaal marketing bedrijf dat onlangs een paid promotion campagne heeft gedaan voor Dr. Pepper waarbij ze gebruik hebben gemaakt van Facebook’s nieuwe ads.
Facebook’s stap om grote consumentenmerken tegemoet te komen is een belangrijke stap om de inkomsten te verhogen als het 8-jaar oude bedrijf zich voorbereidt op een beursgang.
Een van de grootste uitdagingen is hierbij het overtuigen van bedrijven geld te steken in advertising op Facebook in plaats van het sociale netwerk simpelweg te gebruiken als gratis promotie tool.
Facebook mikt met de nieuwe advertentie mogelijkheden op de grotere en bekende merken zoals Dr. Pepper, dat inmiddels meer dan 11 miljoen fans heeft op de Facebook pagina maar nog niet veel aan advertising heeft gedaan op het sociale netwerk, aldus Baer.
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024