Social Media24.02.2012

Facebook komt met nieuwe Premium Ads


facebook-komt-met-nieuwe-premium-ads.jpg
facebook-komt-met-nieuwe-premium-ads.jpg

Woensdag 29 februari heeft Facebook een persconferentie gepland waarin ze nieuwe toepassingen voor op het platform zullen gaan introduceren. Een van de mogelijkheden die ze bekend gaan maken zijn de verbeteringen aan ‘Premium Ads’. En als we Facebook moeten geloven zullen de verbeterde advertenties tot 80% beter onthouden worden, een groei van 40% in engagement en 16% in ‘fan rate’ betekenen.

Facebook gelooft dat bedrijven beter presteren in een ‘verbonden wereld’. Dagelijks verbindt Facebook 800 miljoen gebruikers met hun vrienden over de onderwerpen die ze interesseert. En met behulp van Premium Ads en Gesponsorde Verslagen willen ze bedrijven helpen hun doelgroep en daarbij ook hun vrienden makkelijker te bereiken.

Met de nieuwe advertenties komen de berichten van Facebook pagina’s op de homepage van gebruikers terecht. Bedrijven kunnen elk type content die ze op pagina plaatsen veranderen in een advertentie. Hiermee is de kans veel groter dat de berichten in het gezichtsveld van de doelgroep komen en zien hun vrienden hoe zij met jouw Facebook pagina zijn verbonden. Op dit moment kunnen alleen mensen die een pagina leuk vinden de berichten van de betreffende pagina zien. Maar met de nieuwe Premium Ads kunnen onder andere berichten getarget worden richting elke willekeurige gebruiker.

Met een Premium ad van 1 dag kun je het bereik van je pagina met een factor van 3 tot 5 vergroten. En met uitgebreidere (frequentere) ads kun je fans en hun vrienden 20 a 30 keer bereiken. Hierdoor is de kans dus veel groter dat jouw berichten ook echt opgemerkt zullen worden en kun je de Edgerank score van je pagina verbeteren.

schermafbeelding-2012-02-24-om-14-19-15.jpg
schermafbeelding-2012-02-24-om-14-19-15.jpg

In het gelekte document van Facebook kun je uitvoerig lezen hoe de nieuwe Premium Ads werken en welke vormen er zijn. Na 29 februari zullen de klassieke ‘Premium Ads’ verdwijnen. Hiermee bedoelt Facebook op de Premium Likes, Premium Events, Video Comment en Premium Poll.

Een belangrijke vraag (opmerking) vanuit de praktijk is dat de huidige premium Ads op CPM worden afgerekend. Hierdoor is het niet mogelijk om dit op CPC te doen, zoals bij de Marketplace Ads wel het geval is. Ik (lees: Yes2web) merkte in de praktische uitvoering dat dit er ook voor zorgde dat adverteerders liever meer Marketplace Ads wilde inzetten (je betaalt immers alleen voor resultaat) dan de oude Premium Ads. Wel denk ik, dat de nieuwe vorm van Premium Ads een duidelijke toegevoegde waarde hebben ten opzichte van de oude vorm.

Op dit moment hebben we alleen nog het gelekte document van Facebook die ons veel informatie geeft. Op 29 februari 2012 zullen we ongetwijfeld meer te horen krijgen over de Premium ads, Timeline voor pagina’s, het mobiele advertentie platform en waarschijnlijk nog veel meer. De 6 uur durende invitation only conferentie vindt plaats in het American Museum of Natural History en zal live woren gestreamed.

Bron: Gigaom

schermafbeelding-2012-02-24-om-14-19-31.jpg
schermafbeelding-2012-02-24-om-14-19-31.jpg

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!