De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twitter en Facebook worden steeds vaker gebruikt als het gaat om klantenservice. Het bedrijf Sitel heeft onderzoek gedaan onder 1.000 Britten, in de leeftijd van 16 tot 64 jaar, naar de impact van Social Media. Enkele highlights.
15% van de 16 tot 24 jarigen geven de voorkeur aan klantenservice via Social Media. In de leeftijdscategorie 25 tot 34 jarigen is dat 8%, en in de groep 35 tot 44 jarigen is dat nog slechts 3%. Als je als bedrijf dus focust op de jongste doelgroep, is het dus van groot belang om actief te zijn op gebied van Social Media.
Als het gaat om problemen met een product, gaan we massaal online op zoek naar een oplossing. Dat geldt zeker voor de leeftijdscategorieën tot en met 35 jaar. Uit het onderzoek bleek ook dat een uitstekende telefonische klantenservice nog steeds van groot belang is, met name voor bedrijven die zich focussen op ‘de ouderen’ van 55 tot 64 jaar. Slechts eenderde gaat online op zoek naar antwoorden als er problemen zijn met een product.
“Social media is dramatically altering the customer service landscape. With easy access to real-time information, a new generation of ‘always-on’ consumers is more empowered and demanding than ever. This trend is on the rise as social media proliferates, both online and on mobile, across all age groups and demographics,” aldus Lawrence Fenley, managing director van Sitel. “To build trust and brand loyalty in this rapidly changing environment, companies must develop a social media customer service strategy that is responsive, proactive and engaging in order to address customers’ needs.”
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024