De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twitter en Facebook worden steeds vaker gebruikt als het gaat om klantenservice. Het bedrijf Sitel heeft onderzoek gedaan onder 1.000 Britten, in de leeftijd van 16 tot 64 jaar, naar de impact van Social Media. Enkele highlights.
15% van de 16 tot 24 jarigen geven de voorkeur aan klantenservice via Social Media. In de leeftijdscategorie 25 tot 34 jarigen is dat 8%, en in de groep 35 tot 44 jarigen is dat nog slechts 3%. Als je als bedrijf dus focust op de jongste doelgroep, is het dus van groot belang om actief te zijn op gebied van Social Media.
Als het gaat om problemen met een product, gaan we massaal online op zoek naar een oplossing. Dat geldt zeker voor de leeftijdscategorieën tot en met 35 jaar. Uit het onderzoek bleek ook dat een uitstekende telefonische klantenservice nog steeds van groot belang is, met name voor bedrijven die zich focussen op ‘de ouderen’ van 55 tot 64 jaar. Slechts eenderde gaat online op zoek naar antwoorden als er problemen zijn met een product.
“Social media is dramatically altering the customer service landscape. With easy access to real-time information, a new generation of ‘always-on’ consumers is more empowered and demanding than ever. This trend is on the rise as social media proliferates, both online and on mobile, across all age groups and demographics,” aldus Lawrence Fenley, managing director van Sitel. “To build trust and brand loyalty in this rapidly changing environment, companies must develop a social media customer service strategy that is responsive, proactive and engaging in order to address customers’ needs.”
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Verder lezen over Twitter
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024