Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Facebook introduceerde gisteren een programma dat gebruikers en consumenten een financiele vergoeding gaat geven voor het kijken naar de ads op Facebook. Gebruikers die bepaalde ads bekijken krijgen daar Facebook credits voor terug. Die kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden bij aanschaffen van goederen via Facebook Deals. De stimulans om de ads te gaan bekijken is echter niet heel hoog, de gemiddelde ad zal 1 credit opleveren, gelijk aan zo’n 10 cent.
De ads zullen voornamelijk te zien zijn in games. CrowdStar, Digital Chocolate en Zynga zitten tussen de deelnemende game-uitgevers. Facebook werkt samen met Sharethrough, SocialVibe, Epic Media en SupersonicAds voor het serveren van de ads, tot slot zorgt TrialPay voor analytics.
Het is voor Facebook in ieder geval een manier om iets aan de lage banner click-through rates te doen.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023