Social Media27.04.2011

Facebook Facts: analyse van je Facebook gedrag


facebook-facts-analyse-van-je-facebook-g.jpg
facebook-facts-analyse-van-je-facebook-g.jpg

Het mobiele jongerenmerk Hi heeft ‘Facebook Facts‘ gelanceerd: een app met een video vol feiten over je Facebook activiteiten. Het laat zien hoeveel mobiele posts, hoeveel video’s, foto’s en updates je hebt ingezonden, maar ook welke posts geen reacties krijgen, wat je populairste berichten zijn en welke vrienden jou het leukst vinden. Sommige dingen wist je misschien al, andere feiten zijn soms verhelderend. Facebook Facts is onderdeel van de ‘vrienden delen alles‘ campagne en werd bedacht en gemaakt door Red Urban.

Over het algemeen hopen Facebook leden uiteraard zoveel mogelijk ‘likes’ te krijgen van hun vrienden voor hun foto’s, links en updates. Daarom is het zeker interessant om eens te zien wat de uiteindelijke score nu is: hoeveel likes je echt krijgt en van wie die zijn. De resultaten worden op een rij gezet binnen een infographics-achtige video, die een analyse van je Facebook gedrag maakt.

De campagne kreeg al in de eerste paar dagen na de lancering veel bezoekers: zo’n 10.000 mensen maakten gebruik van de applicatie, waarvan een derde de Facebook Facts op zijn of haar wall plaatste. Red Urban werkte voor de creatie van de uiting nauw samen met het nieuwe Facebook team in Nederland.

Jelle Kolleman, creative director bij Red Urban Amsterdam: “We staan bekend als het Hyves bureau omdat we veel campagnes maakten voor dat netwerk. Nu vertalen onze learnings door en specificeren dat op de eigenschappen van Facebook. Dat is niet makkelijk, maar deze case is een bewijs dat je prima virale campagnes op Facebook kunt lanceren. De beleving voor de gebruiker moet vooral goed, vermakelijk en boeiend zijn: in dit geval zit er veel persoonlijke informatie in en verschillende insights. We zien dat 95% de video helemaal uitkijkt: dat is opvallend voor voor een film van bijna twee minuten. Het tweede aspect, het delen met vrienden, moet liefst elementen bevatten die iets over relaties met vrienden vertellen, dan wordt er over gepraat en worden er vrienden in getagd – dat is weer belangrijk voor het virale effect. We kijken met vertrouwen naar de toekomst van dit soort campagnes.”

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!