Social Media15.04.2011

Ik ben geen Social Media Expert


ik-ben-geen-social-media-expert.jpg
ik-ben-geen-social-media-expert.jpg

Ik ben geen Social Media expert. En, ja ook ik ben geïntimideerd door al die coole gasten met techtalk, apps en websites. Ik link naar andere, Ik like, Ik tweet, Ik blog, Ik post, en ik heb een persoonlijke website. 

En dan opeens wordt het echt leuk. Je vraagt aan duizenden volgers welk thema ze geblogd willen zien. En ze je complimenteren met wat je post of brengen ideeën aan waar je niet aan had gedacht.

Maar soms vraag ik me af. Wat gebeurt er wanneer ik er morgen mee stop?

Is er iemand die het wat kan schelen? 

Wat ik inmiddels wel weet is:

Je blijft in contact met je klanten, doelgroep en vrienden

Je creëert een interessante verbinding die kan leiden tot loyaliteit

Het is veelal gratis en leerzaam

Je hebt niks met Social Media en vind het ook niet belangrijk of het iemand wat kan schelen. Weet dan dat je klanten het wel kan schelen. Zij zijn volop bezig om te klikken, maar waarschijnlijk niet op jouw pagina.

Hoewel ik niet alle antwoorden heb ga ik enthousiast door met het uitbouwen van prospects door naar elkaar te linken via Facebook, Linkedin, Twitter, etc. Ik ga waarde toevoegen aan de conversatie en connecten met mensen die ik bewonder om samen mee te werken of elkaar te helpen.

Het begint allemaal met luisteren en meedoen om ervaring op te doen. Wat zeggen ze over je? Kan je de belofte waar maken? Je wilt namelijk Youp tweets voorkomen. Om enige helderheid te krijgen houd ik me aan de volgende regels

Eerst waarde creeren (What’s in it for them)

Contact maken  (Let me introduce myself)

Verbinding leggen (What can we do for each other)

Nee, ik ben geen Social Media expert, maar zorg wel dat ik en mijn klanten een goede internetaanwezigheid hebben.

Vraag jezelf af hoe je expert kan zijn op zulke jonge snelgroeiende initiatieven, wanneer een expert 10.000 uur ervaring moet hebben wil hij zich echt een expert kunnen noemen. Wat dat betreft verwijs ik graag naar “hoe een sociale media expert te selecteren” wat erg grappig is om te lezen.

Kritische vragen, of een verhelderend gesprek naar aanleiding van deze inhoud. Tweet, mail, link, of nodig me gewoon uit en we zien elkaar snel.