
KLM Travlr is een nieuwe manier om je vakantiebestemming te vinden en werkt zeer eenvoudig. Nadat je in een zoekbalk je interesse hebt ingevoerd, genereert de applicatie content die daarmee te maken heeft uit diverse social media, zoals YouTube, Twitter, Google Maps, Wikitravel, Flickr en Foursquare.
De uitkomst van de zoekopdracht wordt weergegeven via een interface in de vorm van wereldkaart. Daarbij worden foto’s en aanvullende info getoond, kunnen video’s afgespeeld worden en zijn Twitter-berichten over de bestemming te zien. De gevonden informatie kun je weer delen via Facebook, Twitter en Hyves.
Als bezoeker kun je vrij zoeken in user generated content, het nieuwe platform van KLM beperkt zich niet tot vooraf geselecteerde informatie. Roy Scheerder (VP Marketing KLM Nederland) : “Elke reiziger heeft zijn eigen interesses en emoties. KLM stelt zich tot doel iedereen te helpen in het vinden van de bestemming die het meest aansluit bij zijn behoefte. KLM Travlr stelt een gebruiker in staat zich te laten inspireren door de veelzijdigheid van de wereld. Die gebruiker kan vanaf vandaag op zoek naar zijn persoonlijke bestemming in plaats van een land, stad of luchthaven. Travlr is ontstaan vanuit passie voor elke klant van KLM.”
De ontwikkeling van KLM Travlr was voor de bedenkers van Tribal DDB een uitdaging schrijven ze zelf. De API’s van de verschillende social media hebben elk hun mogelijkheden én onmogelijkheden. Dit maakte het niet altijd makkelijk de juiste content te filteren. De service wordt nu als bèta gelanceerd om nog meer feedback te verzamelen van gebruikers en op basis daarvan verder te optimaliseren. Daarnaast wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van een tablet ready versie. Heb je suggesties en/of aanmerkingen plaats deze dan in de comments.

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....