Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
KLM Travlr is een nieuwe manier om je vakantiebestemming te vinden en werkt zeer eenvoudig. Nadat je in een zoekbalk je interesse hebt ingevoerd, genereert de applicatie content die daarmee te maken heeft uit diverse social media, zoals YouTube, Twitter, Google Maps, Wikitravel, Flickr en Foursquare.
De uitkomst van de zoekopdracht wordt weergegeven via een interface in de vorm van wereldkaart. Daarbij worden foto’s en aanvullende info getoond, kunnen video’s afgespeeld worden en zijn Twitter-berichten over de bestemming te zien. De gevonden informatie kun je weer delen via Facebook, Twitter en Hyves.
Als bezoeker kun je vrij zoeken in user generated content, het nieuwe platform van KLM beperkt zich niet tot vooraf geselecteerde informatie. Roy Scheerder (VP Marketing KLM Nederland) : “Elke reiziger heeft zijn eigen interesses en emoties. KLM stelt zich tot doel iedereen te helpen in het vinden van de bestemming die het meest aansluit bij zijn behoefte. KLM Travlr stelt een gebruiker in staat zich te laten inspireren door de veelzijdigheid van de wereld. Die gebruiker kan vanaf vandaag op zoek naar zijn persoonlijke bestemming in plaats van een land, stad of luchthaven. Travlr is ontstaan vanuit passie voor elke klant van KLM.”
De ontwikkeling van KLM Travlr was voor de bedenkers van Tribal DDB een uitdaging schrijven ze zelf. De API’s van de verschillende social media hebben elk hun mogelijkheden én onmogelijkheden. Dit maakte het niet altijd makkelijk de juiste content te filteren. De service wordt nu als bèta gelanceerd om nog meer feedback te verzamelen van gebruikers en op basis daarvan verder te optimaliseren. Daarnaast wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van een tablet ready versie. Heb je suggesties en/of aanmerkingen plaats deze dan in de comments.
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Verder lezen over Reizen
Online26.11.2024
Dit zijn volgens Booking.com dé reistrends voor Nederlanders in 2025
Technology22.11.2024
Deze AI-functies van Booking.com maken het plannen van je volgende reis slimmer & eenvoudiger
Nieuws22.08.2024
OV-chipkaart-opvolger komt later door onenigheid met bunq
Online31.07.2024
Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Cybercrime05.06.2024
Zo voorkom je dat je te maken krijgt met vakantiefraude
Lifestyle29.05.2024
Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis
Gadgets24.05.2024