Social Media27.01.2011

Let op : Facebook verwijdert onaangekondigd bedrijfspagina’s welke niet voldoen aan de regels


let-op-facebook-verwijdert-onaangekondig.jpg
let-op-facebook-verwijdert-onaangekondig.jpg

Het maken van je eigen profielpagina op Facebook is in een paar handelingen gedaan. Deze pagina’s zijn echter niet bedoeld voor bedrijven of merken. Toch zijn er heel wat bedrijven die in de tijd dat het maken van een Page of Fanpage nog niet mogelijk was een reguliere profielpagina hebben gemaakt. Inmiddels lijkt Facebook te zijn begonnen met het aanhalen van de door hen opgestelde regels. Wie als bedrijf nog steeds beschikt over een dergelijke pagina moet zorgen dat hij zo snel mogelijk een Page of een Fanpage aanmaakt anders kan je zo maar overkomen wat ook het Rotterdamse Uitburo is overkomen.

Het Uitburo heeft sinds augustus 2009 een Facebook profiel. Bij het aanmaken van dit profiel in 2009 was het nog niet mogelijk om een bedrijfspagina aan te maken, dus is gekozen voor een standaard profiel.

De profielpagina werd goed ontvangen en het Uitburo ontving veel vriendschapsverzoeken. Op 10 januari 2011 telde de pagina inmiddels 3015 vrienden. Toen het mogelijk werd voor bedrijven om een eigen Page of Fanpage te maken werd gekeken of de profielpagina kon worden omgezet kon worden naar zo’n Fanpage. Dat laatste is echter niet mogelijk.

Om het grote aantal vrienden welke er inmiddels waren niet kwijt te raken, is de profielpagina gelaten zoals het was. Op 17 januari 2011 was het echter over en was de gehele pagina verdwenen. Het Uitburo kon niet meer inloggen omdat eveneens het gehele profiel verwijderd was. Facebook gaf hierover de volgende verklaring: Gebruikers van Facebook willen alleen vrienden zijn met ‘echte’ mensen en niet met bedrijven of merken. Wij hebben vooraf geen waarschuwing of bericht gekregen dat dit ging gebeuren zeggen de medewerkers van het Uitburo.

De regels die Facebook heeft opgesteld zijn meer dan waarschijnlijk niet bij iedereen bekend en kunnen zoals hierboven beschreven staat voor behoorlijke problemen zorgen. Het is raadzaam voor bedrijven die meer willen met Facebook zich wat verder te verdiepen in de regels. Meer info over Facebook Terms vindt je op Facebook Statement of Rights and Responsibilities.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!