Social Media09.01.2011

Welke merken waren het populairst op sociale media in 2010 [INFOGRAPHIC]


welke-merken-waren-het-populairst-op-soc.jpg
welke-merken-waren-het-populairst-op-soc.jpg

Het Vitrue SMI rapport is een meting van de ‘social mentions’ van merken. Ook in 2010 hebben ze wederom een lijst opgesteld met merken, waarover het meest werd gesproken op diverse sociale netwerken en pagina’s als Youtube en Flickr. Ze willen zo een kort overzicht geven van het aantal berichten dat zich dagelijks verspreidt op het internet, waarin merknamen voorbijkomen. 

De iPhone staat wederom op nummer 1, net als in 2008 en in 2009 werd hier het meeste over gesproken. Apple heeft sowieso niet aan aandacht te klagen. Het merk komt 3 keer voor in de top 10. Zoals gezegd staat de iPhone wederom op nummer 1, gevolgd door Blackberry, Disney, Android en op een 5e plaats de iPad. Het merk zelf staat op een 7e plaats en moet Sony voor laten gaan. 

Maar niet alleen Apple was populair. AT&T en Visa zijn de grootste winnaars van vorige jaar. Beide merken stegen 45 plaatsen en eindigde hierdoor een stuk hoger in vergelijking met vorig jaar. Afgelopen zomer heeft AT&T het licht gezien en hebben een team samengesteld, die fulltime de diverse sociale netwerken monitoren en reageren. Ze willen hiermee actiever het gesprek aangaan met de doelgroep en dat heeft voornamelijk bijgedragen aan deze hogere positie. 

Mashable plaatste een compacte infographic over het rapport. Daarin is alle data visueel gemaakt en kun je precies zien, wie per categorie de top posities innemen. Op de website van Vitrue is de totale top 100 te vinden. Dan borrelt bij mij de vraag, hoe zal de lijst over 2011 er uit zien?

-1034.jpg
-1034.jpg

Verder lezen over Merken

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Schoenen maken de man. Toch? Kijk naar beneden en ik kan je vertellen wat voor exemplaar er voor je staat. Want jouw schoenen vertellen veel meer over jou dan je denkt. En ik snap echt dat je gewone sneakers, zwarte sch...

Lifestyle03.02.2023

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander

Vanaf 1 januari 2023 gaat LifeHunters een aantal nieuwe activatiecampagnes voor Maaslander ontwikkelen. De samenwerking komt voort uit een ‘proefperiode’ in 2022, waarin LifeHunters een aantal campagneconcepten heeft...

DC Business19.12.2022

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander