LinkedIn publiceert Nederlandse top 10 Buzz woorden in LinkedIn-profielen

Vorig artikel Volgend artikel
LinkedIn publiceert Nederlandse top 10 Buzz woorden in LinkedIn-profielen

LinkedIn onthult vandaag in navolging van de VS de top 10 van meest gebruikte buzz woorden in LinkedIn-profielen. Daardoor zijn ze volgens experts niet meer origineel en onderscheidend. De buzz woorden en zinnen die Nederlandse professionals gebruiken zijn veelal ontleent aan het Engels. De top 10: Innovative, Dynamic, Team player, Extensive experience, Motivated, Entrepreneurial, Proven track record, Out-of-the box, Proactive en Value Add.

We hebben de middelen om interessante trends op werkgebied te achterhalen, mede dankzij het grote aantal personen, dat een profiel op LinkedIn heeft,” zegt DJ Patil, hoofd data-onderzoek bij LinkedIn. “Wij kunnen hiermee inzichten onthullen, die professionals helpen om zich beter online te profileren, ongeacht of ze op zoek zijn naar een baan of niet.”

Omschrijvingen zoals ‘extensive experience’ en ‘proven track record’ zeggen een potentiële werkgever weinig en kunnen soms zelfs meer kwaad dan goed wanneer ze in iemands profielomschrijving of curriculum staan,” zegt Katie Ledger, BrandYou-merkenexpert en schrijfster van ´And what do you do? 10 steps to creating a portfolio career´. “Als je een van deze termen in je profiel hebt staan, adviseer ik deze direct weg te halen en te vervangen door een duidelijke omschrijving zoals bijvoorbeeld ‘8 tot 10 jaar werkervaring’ of ‘ik heb een omzetverhoging van 300 procent gerealiseerd’. Beschrijf de hoogtepunten die je in je carrière bereikt hebt in pakkende omschrijvingen. Onthoud dat potentiële werkgevers en toekomstige collega’s meer zijn geïnteresseerd in wat je echt hebt gedaan dan in wat er op je visitekaartje staat.”
 
De kerstperiode is voor de meeste mensen een uitgelezen tijd om hun profiel en curriculum een make-over te geven, aangezien ze zich nu minder druk hoeven te maken over de dagelijkse zaken, die hen normaal gesproken op hun werk bezighouden,” vervolgt Ledger.
 
BrandYou is door LinkedIn in heel Europa geïntroduceerd in november om het belang van ieders persoonlijke merk in ieders carrière te benadrukken. Katie Ledger is een merkenexpert die deel uitmaakt van de BrandYou-panel. In het BrandYou-panel geven een aantal vooraanstaande Europese marketingdeskundigen advies over alle aspecten van merkmanagement, van onderzoek en analyse tot merkontwikkeling en meetbaarheid.
 
Hier zijn enkele tips van het BrandYou panel over hoe men tijdens de feestdagen zijn profiel kan aanpassen zodat hij beter zichtbaar wordt op LinkedIn.
 
Optimaliseer je Profiel
Zorg ervoor dat je profiel compleet is en al je werkervaring erin staat. Je hebt 12 keer meer kans te worden gezien door potentiële werkgevers als je meer dan één functie noemt. Voeg ook een profielfoto toe. Mensen vergeten nooit een gezicht.
 
Bouw je netwerk uit
Verbind je met tenminste 35 betrouwbare connecties. Vind je connecties simpelweg via de  import your contacts tool en je komt eerste, tweede en derdegraads contacten tegen bij bedrijven waar je graag mee in contact zou willen komen.
 
Vergroot je vindbaarheid op Google
Heb je jezelf wel eens gegoogled?  Jouw (potentiële) relaties googlen jou ook voorafgaand aan bijvoorbeeld een vergadering of een interview. Vergroot daarom met je LinkedIn-profiel je zichtbaarheid op Google door middel van de customizing your profile URL tool.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies