Social Media04.11.2010

TNO wil met Hyves naar de maan


tno-wil-met-hyves-naar-de-maan.jpg
tno-wil-met-hyves-naar-de-maan.jpg

In samenwerking met Hyves en Yourzine begint TNO een campagne om breed aandacht te vragen voor het ambitieuze project nlMaan. Met nlMaan hoopt TNO, als initiatiefnemer, met Nederlandse partners een meetinstrument op de Maan te zetten èn een prestigieuze prijs in de wacht te slepen. Op een speciaal ingerichte Hyve willen TNO en haar partners het land meenemen in de fascinerende wereld van ruimtevaartmissies en ruimteonderzoek.

De ruimtevaartwereld is in beweging. Naast publieke partijen betreden nu ook ondernemers en investeerders het speelveld. Het is tijd voor Space 2.0! Om deze ontwikkeling extra te stimuleren, hebben de X PRIZE Foundation en Google een prijs van 20 miljoen dollar uitgeloofd voor het eerste team dat in staat is om vóór eind 2012 met een robot op de Maan te landen, zich 500 meter te verplaatsen, gegevens te verzamelen en deze gegevens terug te zenden naar de Aarde.

TNO wil de uitdaging aangaan om, als deelnemer aan een buitenlands team en met Nederlandse partners, op de Maan gegevens te verzamelen. Zo kan Nederland zich in het verlengde van de huidige Nederlandse ruimtevaartpositionering profileren binnen Space 2.0.

In het project nlMaan beoogt TNO om met haar partners, via de Google Lunar X PRIZE, een meetinstrument op de Maan te zetten dat daar met twee verschillende lasers geavanceerd bodemonderzoek uitvoert. De omstandigheden op de Maan garanderen dat de ontwikkelde technologie ook op aarde extreme uitdagingen aan zal kunnen. Daarom wordt er naast de ontwikkeling van het maaninstrument, samen met Nederlandse organisaties en bedrijven ook gewerkt aan de ontwikkeling van aardse toepassingen.

Een reis naar de Maan maak je niet dagelijks. Het is een avontuur, een avontuur in de nabije toekomst. Een avontuur waar we met zijn allen achter willen gaan staan om te doen slagen. Niet alleen met onderzoekspartners en bedrijven, maar met het hele land. Alleen dan kunnen we de eindstreep halen. Tijdens deze persconferentie lanceren wij de campagne die is ontwikkeld in samenwerking met Hyves en Yourzine waarmee we op het grootste sociale netwerk van Nederland met 9 miljoen leden een veelbelovende interactieve ruimtevaartcommunity opbouwen om samen deze uitdaging aan te gaan. Op naar 2012! Op naar de Maan.

Verder lezen over Hyves

​Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied

Social media, we leven er al zo lang mee dat we bijna zouden vergeten hoe het leven zonder was. Nou ja, tot je het Hyves-profiel van Premier Rutte voor je neus krijgt, dan besef je je weer: Oh ja, zo waren de begindagen...

Social Media23.10.2023

​Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied

​5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom

De makers van Instagram komen met een nieuw soort social medium, al is het vooral een nieuwsapp. Via kunstmatige intelligentie gaat deze app je nieuws voorschotelen dat bij je past. En je kunt reageren op het nieuws van...

Social Media06.02.2023

​5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom

Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?

Social media hebben het compleet overgenomen, maar er was een tijd dat we onszelf op het internet uitten door profielen te maken op de voorlopers van sociale netwerksites, namelijk CU2, That’s Me, Sugababes/Superdudes...

Social Media22.02.2022

Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?

En Partyflock en Hyves?
Hyves is terug en heet nu Hyven.nl

De dansende banaan, de avatar van Jan Paparazzi, een old school interface en elkaar krabbelen: Hyves is terug. En alles is nog steeds hetzelfde, behalve de url: dat is nu Hyven.nl. Pure nostalgie Hyves is pure nostalgie...

Social Media01.05.2018

Hyves is terug en heet nu Hyven.nl

9 redenen waarom we Hyves missen

22 september was het 12 jaar geleden dat Hyves werd opgericht. Op 2 december 2013 werd de stekker uit Hyves getrokken en we missen Hyves natuurlijk allemaal ontzéttend. We zaten allemaal op Hyves. We krabbelden en tikt...

Social Media24.09.2016

9 redenen waarom we Hyves missen

Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves

Op maandag 2 december verandert Hyves definitief in een games-platform. Dat betekent het einde van Hyves als sociaal netwerk, en daarmee het einde van een tjidperk. Na maandag is het gedaan met pimpen en krabbelen, en da...

Video29.11.2013

Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves

Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden

Eind oktober werd bekend gemaakt dat Hyves zou gaan stoppen als sociaal netwerk en verder zou gaan als online gaming platform. Op de servers van Hyves stond echter nog meer dan 1 Petabyte aan content van gebruikers. Con...

Social Media29.11.2013

Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Op 15 augustus 2013 kondigt de grote baas van het Telegraaf Concern (TGM) - Cees van Steijn - aan dat Hyves tot het einde van het jaar de tijd heeft om te bewijzen dat ze winst kunnen maken. Deze spierballen taal van een...

Media03.11.2013

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen