Social Media14.10.2010

Minimaal gebruik Social media in woningbouw en zorgsector.


minimaal-gebruik-social-media-in-woningb.jpg
minimaal-gebruik-social-media-in-woningb.jpg

Seneca maakt CMS systemen voor zorg en woningbouw corperaties. Ik was dagvoorzitter en interviewde een paar voor mij interessante sprekers. Eerst een innovatief Lock2.0 met een eigen IP nummer en wifi die je met een iPad kunt controleren (vb van the internet of things). Gijsbert Croes (Mixe Medical marketing): “50% van de consumenten wil nu self service bij complexe diensten, de zorgsector begint er nu veel over te praten“. Wat zijn leuke voorbeelden? Bjorn Hasscher hoofredacteur van IT Commercie kocht het blad van Reed Elsevier, schrapte het papier en verdient nu met 20.000 bezoekers per maand een prima boterham (Gijs Emerce kijken!). Robbin Effing deed onderzoek naar Kerk 2.0 en promoveert nu op Politiek 2.0. Nico van Veen bouwt contactcentra en ziet dat in de zorg en woningbouw alles HEEL langzaam gaat (surprise!).

Vooral interessant om te zien waar de zorg en woningbouwverenigingen de motivatie vandaan halen om consumenten met social media te dienen. Er is geen concurrentie en de producten worden toch wel geconsumeerd.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.