Na de recente gebeurtenissen op Twitter, zoals de Carglass HOAX, is het best interessant om eens te kijken waarom tweeps merken volgen. Wat maakt een merk nou zo interessant om te volgen via Twitter? ExactTarget heeft hier onlangs onderzoek naar gedaan en Penn Olson heeft hier een artikel over geschreven.
Het is merkwaardig om te zien, dat het ontvangen van kortingen op de 3e plaats komt te staan. Je zou dit op de eerste plaats verwachten, maar niets is minder waar.
De hoofdreden waarom merken gevolgd worden op Twitter is, omdat we graag op de hoogte willen blijven van de toekomstige producten van een bedrijf. Op zich interessant voor een bedrijf om rekening mee te houden en een goede manier om nieuwe producten te communiceren. Op de 3e plaats staat dus het ontvangen van kortingen en promoties. Dat vinden tweeps dus niet het belangrijkste (je hebt uitzonderingen ;-)).
Wanneer je als bedrijf een Twitter account wilt starten of nog niet tevreden bent met de huidige gang van zaken op Twitter, kijk dan eens naar deze chart en doe er je voordeel mee.
Verder lezen over Twitter
Social Media24.09.2024
Mensen die je blokkeert op X kunnen je posts gewoon zien
Social Media04.09.2024
Social medium X komt naar je televisie
Social Media27.08.2024
Elon Musk laat mensen van X strafwerk schrijven
Social Media15.08.2024
X Grok bewijst waarom AI-afbeeldingen begrenzingen nodig hebben
Social Media13.08.2024
Musk en Trump-interview op X is een tegenvaller
Social Media11.08.2024
Deze Week Viral: breakdancers, synchroonzwemmers en meer
Social Media29.07.2024
Elon Musk plaatst op X deepfake die tegen eigen beleid is
Social Media24.07.2024