Na de recente gebeurtenissen op Twitter, zoals de Carglass HOAX, is het best interessant om eens te kijken waarom tweeps merken volgen. Wat maakt een merk nou zo interessant om te volgen via Twitter? ExactTarget heeft hier onlangs onderzoek naar gedaan en Penn Olson heeft hier een artikel over geschreven.
Het is merkwaardig om te zien, dat het ontvangen van kortingen op de 3e plaats komt te staan. Je zou dit op de eerste plaats verwachten, maar niets is minder waar.
De hoofdreden waarom merken gevolgd worden op Twitter is, omdat we graag op de hoogte willen blijven van de toekomstige producten van een bedrijf. Op zich interessant voor een bedrijf om rekening mee te houden en een goede manier om nieuwe producten te communiceren. Op de 3e plaats staat dus het ontvangen van kortingen en promoties. Dat vinden tweeps dus niet het belangrijkste (je hebt uitzonderingen ;-)).
Wanneer je als bedrijf een Twitter account wilt starten of nog niet tevreden bent met de huidige gang van zaken op Twitter, kijk dan eens naar deze chart en doe er je voordeel mee.
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024