Social Media28.07.2010

Niemand wil betalen voor gebruik Twitter


niemand-wil-betalen-voor-gebruik-twitter.jpg
niemand-wil-betalen-voor-gebruik-twitter.jpg

De consument denkt er niet aan om te betalen voor het gebruik van Twitter. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de USC Annenberg School for Communication and Journalism.

De onderzoekers stellen dat bij een enquête geen enkele respondent bereid bleek te zijn om te betalen voor het gebruik van Twitter, hoewel bijna de helft van de ondervraagden actief was op de microblogginsite. Jeffrey Cole, directeur van het Amerikaanse Center for the Digital Future, zegt tegenover het magazine BizReport dat de resultaten van het onderzoek duidelijk maken hoe extreem moeilijk het is om internet-gebruikers te laten betalen voor een dienst die men gewoon is gratis aangeboden te krijgen.

Cole stelt dat Twitter geen plannen heeft om zijn gebruikers te laten betalen, maar het onderzoekt toont volgens hem aan hoe problematisch het is om een gratis gebruiker te laten evolueren naar een betalende gebruiker. Hij merkt op dat internet-gebruikers op drie manieren toegang kunnen krijgen tot online content. “Men kan de content stelen, ervoor betalen of reclame accepteren op de pagina’s die ze bekijken,” voert hij aan. “De gebruiker heeft een uitgesproken negatieve opstelling tegenover online reclame, maar hij heeft toch liever advertenties dan te moeten betalen voor content. De consument wil gratis content zonder reclame, maar hij aanvaardt wel dat er op één of andere manier moet betaald worden.

Uit het onderzoek blijkt dat 55 procent van de respondenten liever reclames aangeboden krijgt dan te betalen voor content, zelfs hoewel de helft aangeeft nooit op de advertenties te klikken en 70 procent de reclame vervelend vindt. (Bron Express.be)

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.

Verder lezen over Twitter

X toont je straks helemaal geen likes meer

Likes zijn niet meer te zien op X. Het is niet zo dat de likes helemaal verdwijnen, maar net als op Instagram zie je niet wie liket..

Social Media12.06.2024

X toont je straks helemaal geen likes meer

Deze week viral: kermisjongen, post-it-keuzes en Ajax

Deze week viral heeft weer een aantal prachtige viralposts gevonden, waaronder de comeback van Let's Go!

Social Media09.06.2024

Deze week viral: kermisjongen, post-it-keuzes en Ajax

Porno mag nu officieel op X/Twitter

We schreven eerder al dat Communities deze NSFW-content konden gaan plaatsen, maar nu is het dus eigenlijk overal toegestaan, behalve in je profielfoto en banner.

Social Media03.06.2024

Porno mag nu officieel op X/Twitter

Deze Week Viral: Paws Challenge, Joost Klein spreekt en de kapsonesmakreel

Er zijn meer afbeeldingen en video’s die viral gaan, waarvan de Paws Challenge deze week een van de grootste hits is.

Social Media01.06.2024

Deze Week Viral: Paws Challenge, Joost Klein spreekt en de kapsonesmakreel

Grootste verspreiders van nepnieuws zijn oude vrouwtjes

Je zou denken dat misschien jongeren dit doen, omdat die wat meer beïnvloedbaar zijn, maar niets is minder waar. Het zijn de rijpere dames die verantwoordelijk zijn voor het verspreiden van al dat nepnieuws.

Social Media31.05.2024

Grootste verspreiders van nepnieuws zijn oude vrouwtjes

Zo zit het met de All eyes on Rafah-post die nu viral gaat

Je hoeft je Instagram maar te openen of je ziet hem: All eyes on Rafah. Hoe zit het met deze post, die door zoveel mensen wordt opgepakt?

Social Media29.05.2024

Zo zit het met de All eyes on Rafah-post die nu viral gaat

Deze week viral: kip bakken in de trein en worm charming

We kunnen weer door met onze wekelijkse rubriek Deze week viral. Hierin delen we diverse social media-posts en video's die om een verscheidenheid aan redenen viraal gingen.

Social Media25.05.2024

Deze week viral: kip bakken in de trein en worm charming

Social medium X gaat echt niet terug naar Twitter

X is definitief X. Het heeft heel lang gebruikgemaakt van de domeinnaam van Twitter, maar dat is nu voorbij.

Social Media17.05.2024

Social medium X gaat echt niet terug naar Twitter