19.07.2010
Social Media

Slechts 2% marketeers niet geïnteresseerd in Facebook

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media
slechts-2-marketeers-niet-geinteresseerd.jpg
slechts-2-marketeers-niet-geinteresseerd.jpg

Slechts een kleine minderheid van de marketeers maakt bij zijn campagnes nooit gebruik van Facebook. Dat is de conclusie van een onderzoek gedaan door SeeWhy. Slechts 2% van de ondervraagde marketeers zegt geen enkel plan te hebben om het sociaal netwerk in zijn campagnes in te schakelen. Verder is 20% niet helemaal zeker. Facebook wordt vooral gebruikt om verkeer te genereren naar bestaande e-commerce websites (67%), terwijl 44% zegt voor specifieke promoties en lanceringen Facebook-applicaties te willen toepassen in plaats van micro-sites. Ook zegt 26% van plan te zijn om zelf e-commerce applicaties uit te bouwen op Facebook.

De website WebProNews wijst erop dat Facebook enkele maanden geleden een speciaal applicatie-aanbod heeft opgezet voor commerciële toepassingen. Volgens SeeWhy heeft 68% van de online marketeers daar al op ingeschreven of heeft plannen in die richting. Via

Share this post