Social Media16.06.2010

#tip of social media #fail op de #nmd2010 en win op 17 juni 2010


tip-of-social-media-fail-op-de-nmd2010-e.jpg
tip-of-social-media-fail-op-de-nmd2010-e.jpg

Social Media. Er wordt (te)veel over gezegd en te weinig hard aangetoond wat je er wél mee kunt en vooral níet mee moet doen. Zelfbenoemde Social Media experts vechten om aandacht. Donderdag 17 juni 2010 vindt de Nationale Marketingdag plaats in Nieuwegein. Een (gratis) marketingdag die is voorzien van diverse topsessies over online marketing, e-mailmarketing, trends, conversie, social en meer. Over het daadwerkelijke en aantoonbare succes van Social Media is het laatste woord nog niet gesproken. Ondergetekende mag op de Nationale Marketingdag 2010 namens Beeckestijn Business School tevens een bijdrage leveren in zaal 6/7 om 14.15. Klik door voor alvast wat voorspel:

1 #tip Laat je niet gek maken door het Plurken, Netloggen, Plaxo, Google buzzen en meer. Focus op de kern van sociale netwerken die het hart vormen van de ‘socialsphere’ in Nederland. In Nederland zijn bijvoorbeeld LinkedIn, Hyves en Facebook zeer groot.   

2 #fail Keur geen negatieve buzz af. Het oordeel uit of naaraanleiding van een kritische discussie maakt de lezer/ consument zélf en wordt niet in de discussie zomaar gevormd. Het feit dat er over jou of jouw product wordt gediscussieerd betekent: betrokkenheid (engagement).

3 #tip Focus niet zomaar op het neurotisch aanbieden van het beste -en wellicht saaie- product of dienst. Creëer voor de Social Media een product of dienst waar men over praat. Of beter nog: over meepraat, meedenkt en meer. Laat de crowd meedenken met jouw beta of jouw prototype en lanceer niet zomaar ‘opeens’ achter de schermen het eindproduct dat iedereen spontaan goed moet vinden en moet kopen. Laat jouw crowd meedenken en meepraten over jouw ontwikkeling en je hebt reeds bij lancering fans

Meer op 17 juni 2010 vanaf 14.15 ‘Top 25 #tip of #fail’ op de Nationale Marketingdag 2010 #nmd #nmd2010.

Geef tijdens de sessie jouw #tip of #fail aan en win ter plekke een HOM (Handboek Online Marketing)!

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.