Het is te hopen voor Dennis Crowley dat hij het hele “take-Yahoo’s-money-or-not thing” uitgevogeld heeft want hier komt Facebook. Het sociale netwerk gaat deze maand beginnen met de uitrol van een eigen ‘location-based service’ en gaat samen met McDonalds de alncering verzorgen, aldus Ad Age.
“Executives with knowledge say it was negotiated as part of a bigger media buy on Facebook, and McDonald’s will be the first marketer to take advantage of the service.”
“De fast-food keten zal niet lang de enige blijven. McDonald’s is wel betrokken bij de uitrol in de komende paar weken, daarna zal er waarschijnlijk door veel anderen ook gebruik gemaakt gaan worden van de locatie-gebaseerde campagnes.”
Niet alleen kan Facebook alle functionaliteit van het veel gehypte Foursquare nabouwen, Facebook heeft ook iets wat ze bij Foursquare voorlopig nog niet kunnen bieden. Een gebruikersschare van 450 miljoen maar ook een sales-team dat de locatie-gerichte-service kan matchen met grote merken en een “self-service ad platform” waar lokale bedrijven op kunnen aansluiten. Meer via WebProNews, PC World en Digits.