Je krijgt wat je geeft. Dat geldt ook voor social media. Een studie van Chadwick Martin Bailey en iModerate Research Technologies laat zien dat meer dan 50 procent van de Facebook-fans en Twitter-volgers eerder geneigd zijn het merk te kopen of te adviseren dat ze volgen, sinds volger zijn geworden. Twijfelaars van het nut van social media lijken hiermee toch wel over de streep te trekken.
Voor Twitter geldt dat 67 procent eerder een product zou kopen nu ze het merk volgen; voor Facebook is dat 51 procent. Voor wat betreft het aanraden van een bepaald merk gelden nog hogere percentages: 79 procent van de twitteraars zou het merk eerder aanraden dan voorheen. Voor Facebook-fans ligt dit percentage op 79 procent.
Het onderzoek toont ook aan wat de motivatie was van mensen om een bepaald merk te gaan volgen. Aanbiedingen. Ze willen er iets voor terug. Een korting of nieuwe informatie.
Belangrijke conclusie is dus dat het er niet alleen om gaat dat je als merk vertegenwoordigt bent op Twitter en Facebook. Interactie is hier het toverwoord. In de vorm van waardevolle content als aanbiedingen. Volgers willen iets van je terug hebben. Uiteindelijk wil je het liefst de dingen kopen van dat bedrijf of die persoon die je goed kent.
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Verder lezen over Twitter
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024