Social Media08.01.2010

DC Boulevard: ‘Wat is de definitie van Social Media?’


December 2009 werd de Amsterdamse versie van het Amerikaanse Social Media Club gelanceerd bij gastheer Cisco. Initiatiefnemer was Erno Hannink. Erno is onder andere bekend van zijn blog Enthousiasmeren.

Naast een ‘wat kun je met social media als commercieel bedrijf’-presentatie door Cisco zelf, deed ‘Twitterguru’ @Puur een bevlogen verhaal. Gezien de verschillende perspectieven over wat Sociale Media nu écht is en wat je er bedrijfsmatig écht mee kunt, besloten wij de aanwezigen te vragen naar hun definitief van Social Media. Op video geven ING,FD, PayPal, Whizpr  en kenners als Remco Janssen, Erno Hannink, @Puur en Ward van Beek hun ongezouten definitie.

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.