Social Media23.11.2009

Mobillion introduceert iSocial


mobillion-introduceert-isocial.jpg
mobillion-introduceert-isocial.jpg

Mobillion, specialist op het gebied van mobile en social media, introduceert iSocial, een combinatie van advies en tools op het gebied van social media en mobile marketing voor charitatieve instellingen.

iSocial biedt de organisaties van goede doelen de mogelijkheid om de kracht van sociale netwerken en de mobiele telefoon in te zetten voor het verkrijgen van meer ambassadeurs, donateurs of naamsbekendheid. Het zal geïntroduceerd worden op 26 november tijdens de Vakdag Fondsenwerving in Rotterdam.

Social media als Hyves, Facebook en YouTube zijn zeer geschikt voor het creëren van bewustzijn. Deze vormen van ‘mond-tot-mond‘-reclame leiden tot vergroting van de naamsbekendheid, maar ook tot transparantie en een beter imago.

Dankzij het laagdrempelige karakter van de interactie op sociale netwerken, kunnen goede doelen makkelijk in gesprek komen met hun doelgroep. Die interactie en de communicatie onderling versterkt de betrokkenheid bij de organisatie.

Sociale netwerken zijn een uitstekend communicatiemiddel voor goede doelen organisaties. Vaak is de achterban al actief op deze netwerken“, aldus Marc Schoutens, directeur van Mobillion. “Tijdens onze projecten voor Vogelbescherming Nederland, Astma Fonds, Malaria No More, KWF Kankerbestrijding zagen we dat het virale aspect van online campagnes bijzonder goed werkt voor charitatieve instellingen. Met 30 enthousiaste medewerkers en 10 jaar ervaring met nieuwe media willen we goede doelen organisaties graag begeleiden met het maken van de stap naar social media marketing.

Ter introductie is de Social Media Scan voor goede doelen gratis aan te vragen.