Picnic09: Social media in het Midden-Oosten

Vorig artikel Volgend artikel
Picnic09: Social media in het Midden-Oosten

Eén van de interessante sessies tijdens Picnic09 zal dit jaar op de woensdagmiddag plaatsvinden in het Transformatorhuis. De Arabische wereld heeft een ware web 2.0-boom gezien met enorm veel startups en technologische innovatie in de regio. Tijdens de sessie "The Arab Social Web" zullen Moeed Ahmad (Al Jazeera Network), Mohamad Najem (Social Media Exchange) en Donatella Della Ratta (Creative Commons Arabia) ingaan op deze veranderingen en hoe social media een rol heeft in de mobilisatie van mensen in de Arabische wereld.


De panelleden zullen onder andere ingaan op de inzet van Sharek 961, het grootste sociale netwerke in Libanon. Deze heeft een grote rol gehad in de recente verkiezingen in Libanon. Sharek betekent "participatie" in het Arabisch en 961 is de landcode voor Libanon.Het netwerk is gebouwd op het open-source Ushahidi mapping platform, waarmee data via web, email of SMS kan worden verzameld en geaggregeerd. Tevens zal er worden gesproken over Al Jazeera Labs, de kraamkamer van het medianetwerk waar nieuwe media initiatieven vandaan komen.

Frank Meeuwsen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies