Een onderzoek, uitgevoerd door Harris Poll, heeft uitgewezen dat adverteerders wel degelijk het belang inzien van Twitter. Sterker nog ze vinden het belangrijker dan de gemiddelde consument. Wat een schok….!?
Het meest interessant uit het rapport is het feit dat 69 procent van de volwassenen NIET weet wat Twitter inhoudt. En iedereen maar denken dat we met de komst van Twitter de hele wereld bereiken. Van de 2.025 ondervraagde volwassenen zei 69 procent dat ze niet genoeg over Twitter wisten om de vragen hierover te kunnen beantwoorden. Van de adverteerders was dit slechts 17 procent.
Bij de volwassenen die wel iets af wisten van Twitter was er duidelijk een verdeling te zien over het nut van Twitter. Circa 40 procent zei dat Twitter zou groeien en een even groot deel dacht dat het alleen voor kinderen was. De overige volwassenen zeiden dat Twitter oud nieuws was en dat het tijd was voor iets nieuws.
Er is dus duidelijk nog werk aan de winkel. Vandaar ook dat waarschijnlijk de nieuwe homepagina komt en dat er meer aandacht is voor hulp vanaf de website. Biz Stone, mede oprichter van Twitter, zei vorige week:
“We need to do a better job of explaining ourselves to people who hear about us and then have no idea what do to.”.
Vorige week schreven we al over de Twitter 101 Guide, een handleiding voor bedrijven die gebruik willen maken van Twitter.
Op Mobile Cowboys is in mei een poll geweest over Twitter. Bijna 23 procent van de lezers die hun stem uitbrachten zegt te Twitteren, 41 procent Twittert niet en 36 procent kent Twitter niet.
Verder lezen over Onderzoek
Online11.12.2024
Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Verder lezen over Twitter
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024