Top 100 Sociale Media

Vorig artikel Volgend artikel
Top 100 Sociale Media

In de lijst van overzichten en lijstjes hoort deze ook zeker thuis. De top 100 van merken die het meeste en beste gebruik maken van Sociale Media.

Het rapport verdeeld de merken in 4 groepen: Mavens, Butterflies, Selectives en Wallflowers, afhankelijk van het aantal media kanalen dat ze gebruiken. Daarnaast krijgen ze scores per media kanaal zoals Blogs, Facebook, Twitter, Wiki's en discussie forums. Volgens het rapport en de onderzoekers is er een correlatie tussen het gebruik van sociale media en de winst.

De top 10:

1. Starbucks (127)
2. Dell (123) 
3. eBay (115) 
4. Google (105)
5. Microsoft (103) 
6. Thomson Reuters (101)
7. Nike (100)
8. Amazon (88)
9. SAP (86)
10. Tie – Yahoo!/Intel (85)
36. Philips (39)
44. ING (29)

Het rapport is gemaakt door Charlene Li van de Altimeter Group en Wetpaint.


ENGAGEMENTdb: Most Engaged Brands On Social Media -

Harold Kuepers

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies