Social Media05.02.2009

DC7: Mothers I Like To Twitter


dc7-mothers-i-like-to-twitter.jpg
dc7-mothers-i-like-to-twitter.jpg

Het zijn coole, sociale en actieve moeders met vooral géén ‘beTwittutteling’. Veelal ‘Twittermoms’ voorzien van een bak werkervaring en nog steeds betrokken bij de bruisende marketing-, communicatie- en mediascene in Nederland.

Soms een ’thuis-webshop’ ernaast, deeltijd docentschap, eigen (thuis)business erbij of gewoon initiatiefnemers van (Twitter-)evenementen. Soms ook flink aan het bloggen op de grotere mediablogs of de eigen persoonlijke blog. Binnen 140 karakters communiceren ze snel, gevat en to-the-point daar waar wij mannen toch wat meer spreektekst nodig hebben online. Ze hebben actuele mediakennis, zijn veelvuldig op Twitter te vinden en praten mee over de XBOX, nieuwe PSP-games, de DSlite, applicaties voor de iPhone, Mobypicture als ook de transfer -en het kapsel- van Huntelaar.

Dit naast een druk moederschap van hun ‘kids 2.0’. Kortom: de Nederlandse Twittermoeder lijkt de ideale vrouw. Oordeel zèlf op basis van deze zorgvuldig samengestelde DC7.

Beoordeling van DC7 heeft plaatsgevonden op basis van:

1- aantal Tweets/ followers(eerste week februari 2009)
2- social Twitter-engagement
3- de manier van Twitteren
4- bezigheid in de media, ICT, marketing of communicatie-industrie
5- het actief zijn naast het moederschap
6- soort discussies in de Tweets

1 www.twitter.com/Ellemijn Bio: actrice, moeder, zus van @boris en schoonzus van @TessaS. Updates: 10998

-597.jpg
-597.jpg

2 www.twitter.com/Puur Bio Het leven gaat niet over jezelf vinden, maar over jezelf creeren. Daarom kies ik voor een leven vol echte liefde en een bedrijf dat me energie geeft. Updates:18050

-598.jpg
-598.jpg

3 www.twitter.com/Christinezegt Bio Moeder van Bas (4) en baby 2.0 verwacht 6 September, werk als Sales Assistant bij softwarebedrijf, newbie Apple lover. Hou ook van voetbal en dance. Updates: 11290

-599.jpg
-599.jpg

4 www.twitter.com/IndiraReynaert Bio Lecturer at Utrecht University, Owner at eXistenZ Media, Founder at Crossmedialog & Stichting vOs en Roos. Updates: 4628

-600.jpg
-600.jpg

5 www.twitter.com/Digigirl Bio Freelance webdesigner gespecialiseerd in het Joomla! cms. Vrijwilligster bij Women on the Web. Teamlid bij JoomlaCommunity.eu en moeder van Robin! Updates: 3402

6 www.twitter.com/Inez023 BioFree lancer in de flower business (export, retail, binder) maar heb even geen zin in het arbeidsproces. Ik ben de komende tijd full time mama. Updates: 5023

7 www.twitter.com/Y0landa Biomother, nerd, apple geek, iphone, dreadlocks Updates: 3412

-601.jpg
-601.jpg

Net buiten de lijst vielen: www.twitter.com/@lizmmm , www.twitter.com/loes , www.twitter.com/slijterijmeisje, www.twitter.com/wilg, www.twitter.com/droombos, www.twitter.com/marinalog, www.twitter.com/10inc, www.twitter.com/_chantal, www.twitter.com/syljil en www.twitter.com/zazoukids.

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

Verder lezen over Twitter

Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers

Het is Koningsdag: de dag waarop je spullen kunt verkopen of blij kunt worden van een mooie aankoop voor weinig. Dit zijn de leukste tweets.

Nieuws27.04.2024

Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Heb je wel eens van de cronut gehoord? Of de Crompouce? Natuurlijk. Maar nu is er wat nieuws: de crookie. Lees meer in deze week viral.

Social Media21.04.2024

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Elon Musk wil nog meer geld vragen voor het gebruik van X. Maar het is niet wat je denkt. Het is een keer per jaar, een dollar, en mogelijk alleen voor nieuwe gebruikers.

Social Media17.04.2024

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt

Trots op je badge op X, dan is er voor jou niks aan de hand. Premium-gebruikers die dat liever privé houden hebben echter pech.

Social Media12.04.2024

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt

X wil Not Safe For Work-communities toestaan

Over het algemeen kun je Twitter/X vrij veilig openen als je op je werk bent: je hoeft niet bang te zijn dat er ineens heel schokkende beelden te zien zijn, of pornografie. Daar komt een einde aan, maar alleen als je lid...

Social Media01.04.2024

X wil Not Safe For Work-communities toestaan

​Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten

Nadat hij vorige week al schaak speelde met zijn brein alleen, heeft hij nu ook een tweet de wereld ingeslingerd. De vanaf zijn schouders verlamde Noland Arbaugh is de wereldberoemde eerste mens met Neuralink-chip in zij...

Technology25.03.2024

​Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

Welkom in de nieuwe Deze week viral, waarin we op zoek gaan naar de hits op social media deze week, naast uiteraard de dingen die we zelf al veelvuldig voorbij zagen komen. Daar gaan we. Max Verstapp'une Max Verstappen...

Social Media16.03.2024

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

​X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv

Eerst waren het sociale netwerken die het op televisie gemunt hadden, maar nu zijn het de sociale netwerken. Elon Musk wil natuurlijk dat X een ‘alles’-app wordt en het is dan ook niet gek dat er binnenkort de optie...

Social Media13.03.2024

​X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv