De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het gebruik van Twitter is het afgelopen jaar met zo’n 343% gegroeid. Het ‘microblog’ werd begin 2007 gelanceerd en is volgens recente cijfers (PDF) van onderzoeksbureau Nielsen Online het snelst groeiende sociale netwerk.
Naast de hardcore Twitterazzi die het al vanaf de eerste maanden na de lancering veel gebruiken, ontdekken ook steeds meer bedrijven en onderwijsinstituten de dienst. Er zijn inmiddels ook al wat klonen, bedoeld voor bijvoorbeeld interne communicatie op bedrijfsnetwerken: Yammer, Present.ly en Blue Twit van IBM.
Twitter is het antwoord op de overvloed aan mail, aldus consultant en informatiespecialist Timo Kouwenhoven van adviesbureau DNV-Cibit in Bilthoven. “Door het en masse omarmen van e-mail graven we ons eigen graf“, aldus Kouwenhoven, die zelf ook actief is op Twitter. E-mail schept volgens Kouwenhoven verkeerde verwachtingen. “De verzender heeft niet de intentie om dagen te wachten op een antwoord. Ergens verwacht hij dat alle ontvangers zullen antwoorden, of liever nog, de beste antwoorden het eerst komen.“
Bij Twitter bepalen mensen zelf wat ze wanneer ontvangen. Wie geïnteresseerd is, kan bepaalde mensen of onderwerpen volgen. Je neemt een ‘abonnement’ op een persoon of een thema. Kouwenhoven: “Twitter prikkelt het delen van kennis. Of beter nog, het mobiliseert kennisdelen.”
Via: Nrc.nl
Verder lezen over Twitter
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024