Social Media14.08.2008

Een nieuw online social recruitment netwerk


een-nieuw-online-social-recruitment-netw.jpg
een-nieuw-online-social-recruitment-netw.jpg

Friendhunter lanceert vandaag haar online dienst die werven van kandidaten en online netwerken combineert. Bedrijven plaatsen vacatures en bieden een premie aan de netwerker die binnen zijn of haar eigen relatienetwerk de geschikte kandidaat weet te vinden: social recruitment.

Friendhunter speelt met deze service in op de trend van groeiende online netwerken, waar zakelijk en privé steeds meer door elkaar lopen. Bovendien is de arbeidsmarkt oververhit en krijgen bedrijven nauwelijks geschikte kandidaten via advertenties op vacaturebanken.

Ervaren professionals zijn vaak moeilijk te vinden, omdat ze al een baan hebben. Gespecialiseerde headhunters hebben veelal succes – maar dat heeft ook een behoorlijk prijskaartje. Het netwerk van friendhunters is goedkoper en biedt nieuwe mogelijkheden.

Friendhunter geeft bedrijven een nieuw en krachtig kanaal om kandidaten te werven. Daarbij
bepalen bedrijven zelf de hoogte van de premie: hoog bij schaarse, laag bij minder schaarse functies. Friendhunter distribueert de vacatures in een groot netwerk van aangesloten professionals.

Die kunnen op basis van een zoekprofiel snel en gemakkelijk vacatures vinden, waarna ze geschikte kandidaten op een interessante vacature kunnen attenderen. Daarna is het aan de kandidaat om te solliciteren.

Friendhunter werkt verder op no-cure no-pay basis. Bovendien zorgt de warme doorverwijzing er voor dat bedrijven alleen tijd besteden aan serieuze kandidaten. Een eerste groep bedrijven kreeg in de afgelopen weken al de mogelijkheid om een account aan te maken en vacatures in te voeren. Vanaf vandaag komt de service ook beschikbaar voor netwerkers. De komende weken sluiten er nog verschillende partners aan, waardoor adverteerders uit verschillende branches worden gekoppeld aan een uiteenlopende verzameling netwerken en netwerkers.