Social Media15.06.2008

Sparkx voor “kenners van kwaliteit”


sparkx-voor-kenners-van-kwaliteit.jpg
sparkx-voor-kenners-van-kwaliteit.jpg

Het aantal “verticals” rond recommendation groeit letterlijk als kool. Zo is er sinds kort ook Sparkx (niet te verwarren met SPRX) wat wordt omschrven als als een “online netwerk voor kenners van kwaliteit”. Hoe onduidelijk kan een positionering soms zijn.

Volgens het bericht stelt Sparkx zich ten doel “mensen met bovengemiddelde eisen met elkaar informatie te laten delen over de dienstverleners en evenementen van hoge kwaliteit. Sparkx speelt hiermee in op de maatschappelijke trend waarbij de directe omgeving meer en meer als leidraad fungeert. Het specificeren van een doelgroep waarborgt de kwaliteit envoorkomt dat leden overspoeld raken met informatie“.

Men wil tegemoet komen “aan de persoonlijke voorkeuren van gebruikers en verschaft informatie over restaurants, reisorganisaties, cateraars, personal trainers en tal van andere dienstverlenende organisaties” geleverd door de leden zelf en door de redactie van Sparkx.

Of de site hieraan voldoet mag iedereen verder zelf uitmaken. Vooralsnog lijkt Sparxk echt incrowd binnen een kleine regionale omgeving. Als dat de opzet is, lijkt de site voor de bedenkers te zijn gelaagd. Toch zal het moeilijk blijven dergelijk initiatieven breed uit te rollen als er geen uitgebreide zoekfunctionaliteit naar dienstverleners ed. aanwezig is. Al gauw kom je dan bij lokale zoekmachines als iLocal en Gouden Gids terecht.

Verder is het mengen van dienstverlening en events een beetje vreemde keuze. Party en uitgaansleven mixen met schilders en klusjesmannen gekoppeld aan kenners van kwaliteit is te gezocht.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.