Verslaggever bij BN DeStem. Schrijft over baseball, bouw, techniek, fotografie, mensen, computers, internet, reizen en oldtimers. @Krijnen.Com
Bijna de helft van de Google gebruikers tikt liever een nieuw keyword in dan de moeite te nemen om te scrollen. Vermeldingen en advertenties die niet in het eerste zichtbare scherm met zoekresultaten worden getoond worden steeds meer kansloos.
Dit bleek uit de eerste bekend gemaakte resultaat uit een onderzoek van NetMarketing wat Ronald Verschueren eerder deze week presenteerde tijdens een bijeenkomst voor NIMA leden (Nederlands Instituut voor Marketing) te Baarn.
In English: Half of Google users don’t scroll
Effect van afnemend scrollgedrag: stijgende advertentiekosten
“De trend is dat er steeds minder wordt gescrolld, we verwachten dat dit beeld zich versterkt. Dit is consistent met het beeld uit onze klantonderzoeken waarin we zien dat ook op homepages en landingpages steeds minder wordt gescrolld.” Aldus Ronald Verschueren, directeur van NetMarketing Usability Experts.
“Het verwachte effect is dat de kosten voor de hoogste advertentieposities binnen Google hierdoor zullen stijgen. Om dit terug te kunnen verdienen wordt het voor adverteerders in Google steeds belangrijk hun sites te optimaliseren. Geoptimaliseerde sites leiden tot een hoger percentage verkopen tegen vergelijkbare advertentiekosten, waardoor de kosten en baten in balans kunnen worden gehouden.”
In 48% van de gevallen wordt niet gescrolld
Google is voor 90% van de Nederlanders de meest gebruikte zoekmachine. Het gedrag van de Googlegebruikers bepaalt voor een groot deel het succes van de advertenties in Google. Het surfgedrag binnen Google is onderzocht voor verzekeringen, lenen, reizen en consumentenproducten.
Bron: persbericht, aflkomstig van NIMA, verspreid 8-12-2006, 09:45 uur.
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Mac
Online04.12.2024
Mailbird nu ook beschikbaar voor Mac: populaire e-mailclient breidt uit
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Verder lezen over Zoekmachine
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024