Twee van onze Search consultants volgenSearch Engine Stategies in Stockholm. De eerste impressies:
SES Stockholm is kleinschalig vergeleken met Londen, maar niet minder relevant. Die kleinschaligheid is zelfs wel prettig. De nadruk ligt duidelijk op ‘Strategies’. Zo was er bij de sessie over Link Stategies veel aandacht voor (wat ik dan noem) ‘passive Link Building’ als tegenhanger van ‘active Link Building’ (links aanvragen).
Bij passive Link Building mikt een website op het spontaan verkrijgen van links door met name heel erg goede en unieke content. Een persbericht is een goede methode om content te verspreiden, mits zorgvuldig geschreven, voorzien van enkele relevante deep links met de juiste anchor text, en verspreid binnen de juiste ‘community’: de portals waar je doelgroep zich bevindt. De rest gaat vanzelf; de community verspreid de boodschap. En zo kun je $1 miljoen aan omzet van vliegtickets genereren met 1 enkel persbericht.
De inmiddels antieke uitspraak “Content is king” is misschien wel meer actueel dan ooit tevoren. Overtuigende content bepaalt de conversie, unieke content kan voor veel links zorgen (zie boven). En niet te vergeten: geoptimaliseerde content bepaalt of je vindbaar bent voor de zoektermen die je doelgroep intoetst. Daar is bij deze Search Engine Stategies veel aandacht voor. Verkeerd gekozen zoektermen kunnen er voor zorgen dat je de doelgroep misloopt, of er slechts een klein deel van op je site krijgt.
Optimaliseer niet voor de zoektermen waar je zelf op wilt worden gevonden, maar op de zoektermen waarop jouw doelgroep je zoekt. En dat kan iets heel anders zijn! Naast heel veel tools om zoektermen te bepalen raden verschillende sprekers een interne zoekmachine op de site aan. De data die dat opleverd kan heel interessant zijn. Is het niet om zoektermen te vinden, dan is het wel om te bekijken welke produkten of informatie (potentiële) klanten bij jou verwachten.
Search Engine Optimization wordt steeds complexer. Veel bezoek is al lang geen criterium meer. Het bezoek moet relevant zijn, leads en sales opleveren. Afrekenmodellen van optimalisatiebureau’s/zoekmachines zullen gaan wijzigen van pay-per-click naar pay-per-lead of pay-per-sale. Aansluitend op het bovenstaande: een zeer specifieke zoekterm (suzuki wagon 1.3 GLS occassion) wordt niet vaak ingetoetst, maar wel door mensen die verder in het koopproces zitten en dus eerder converteren. Interessant is dat die zoektermen vaak goedkoop zijn en er minder concurrentie is. Overture kent 500 miljoen unieke zoektermen waarvan op 450 miljoen niet wordt geadverteerd. Hier liggen kansen.
Zie ook de eerste foto’s van Search Strategies
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Mac
Online04.12.2024
Mailbird nu ook beschikbaar voor Mac: populaire e-mailclient breidt uit
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Verder lezen over Zoekmachine
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024