De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
“Ziet u het verschil tussen betaalde en onbetaalde zoekresultaten?“
45% van Google gebruikers ziet niet het verschil tussen een betaald en onbetaald zoekresultaat. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door FirstFocus in samenwerking met ValueWait.
Het onderzoek is uitgevoerd onder 5.000 deelnemers van Valuewait die punten kunnen verdienen door enquêtes in te vullen op hun mobiele telefoon. De respons was hoog, van de benaderde 5.000 respondenten hebben meer dan 1.500 de enquete ingevuld. Uit het onderzoek komen meer zaken naar voren die belangrijk zijn voor elke organisatie die Google inzet als marketing instrument. Hoewel de meeste resultaten in de lijn der verwachting liggen, zijn sommige uitkomsten zeer verassend te noemen.
* 45% van Google gebruikers zegt niet direct het verschil te zien tussen een betaald en onbetaald zoekresultaat.
* Slechts 65% geeft aan het gele advertentievlak boven de zoekresultaten te herkenen als een advertentie.
* 72% zegt meestal op de zoekresultaten aan de linkerzijde van de Google te klikken.
* 31% zegt Google het meest te gebruiken voor het vinden van reviews als ze iets online willen kopen.
De onderzoeksresultaten tonen aan dat goede vindbaarheid in Google met een onderscheidende boodschap belangrijker is dan ooit. Organisaties die hun website optimaliseren voor de goede vindbaarheid of gebruik maken van Google AdWords moeten zich met name focussen op de inhoud van hun boodschap en op de interactie met gebruikers. Door het grote aanbod van zowel positieve als negatieve berichtgeving op fora als Consumentenbond, Vara Kassa en social media platforms (Hyves, Linked-in, Facebook) is het van groot belang dat Marketing Managers zich richten op de dialoog met hun klanten. De vindbaarheid van hun website is daarbij een cruciale vereiste.
In het onderzoek zijn ook vragen gesteld over het belang van het Thuiswinkel Keurmerk en het gebruik van betalingssystemen voor webwinkels. De resultaten samen met de belangrijkste bevindingen worden vandaag gepresenteerd op de Thuiswinkel update in Utrecht tijdens de sessie ‘SEO voor Webshops’.
Iedereen die het rapport wil ontvangen met de conclusies van de resultaten kan zich inschrijven op: Firstfocus.eu/seo-report
Verder lezen over Onderzoek
Online11.12.2024
Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Verder lezen over Zoekmachine
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024