Zoom wil dat je blijft Zoomen

Zoom wil dat je blijft Zoomen

Vorig artikel Volgend artikel

Zoom wil het succes van het afgelopen jaar vasthouden. De software van Zoom is veel gebruikt door mensen die thuiswerken. Het technologiebedrijf probeert nu andere bedrijven ertoe te motiveren om het toe te passen in hun eigen app, schrijft The Wall Street Journal.

Zoom gaat haar videoconferentie technologie verkopen zodat andere bedrijven het in hun eigen producten kunnen integreren.

Hoe Zoom het wil verkopen

WSJ schrijft dat de bedrijven die voor de nieuwe regeling kiezen, zouden Zoom betalen voor oproepen per minuut, waarbij de eerste 10.000 minuten per maand gratis zijn.

Door de technologie te verkopen aan anderen om te integreren, zouden zorgverleners hun patiënten directer virtuele controles kunnen aanbieden, zegt Chief Technology Officer van Zoom Brendan Ittelson.

"We willen ons bedrijf zeker uitbreiden en naar een platform gaan dat oplossingen biedt voor bedrijven met verschillende behoeften", zei hij in een interview. "Hiermee wordt het menu echt uitgebreid om aan de zakelijke behoeften te voldoen."

Zoom doet het goed: omzet van 2,6 miljard dollar

Zoom doet goede zaken tijdens de coronapandemie. Zoom verviervoudigt namelijk haar omzet naar 2,6 miljard dollar.

Toen de coronapandemie uitbrak was Zoom nog een relatief onbekend bedrijf voor veel Nederlanders. Het bedrijf dat zich specialiseert in het hosten van online video meetingen werd opgericht door een voormalige manager van Cisco.

[foto: John Schnobrich on Unsplash]

Floyd Aanen

Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor...