Volgend jaar doet een op de zes Nederlanders boodschappen online

Volgend jaar doet een op de zes Nederlanders boodschappen online

Vorig artikel Volgend artikel

Een op de zes Nederlanders koopt in 2017 eten en drinken bij een online supermarkt. Maar het merendeel van de boodschappen worden nog gewoon gedaan in de fysieke supermarkt. Iets dat ook in de nabije toekomst nog gewoon het geval zal zijn.

Echter zit de grootste omzetgroei hem wel in het online supermarktkanaal. De verwachting is dat in 2017 de omzet van online supermarkten met ruim 30% zal gaan stijgen. Zo blijkt uit de Smart Food Monitor van Multiscope.

Online supermarkt

De online supermarkt is de afgelopen jaren flink in opkomst. Bijna 1,6 miljoen Nederlanders (16%) hebben weleens online eten en drinken besteld bij een supermarkt. Het komende jaar wordt verwacht dat de grens van 2 miljoen Nederlanders gepasseerd gaat worden.

Albert Heijn

Albert Heijn is op dit moment nog verreweg de populairste online supermarkt. Zes op de tien mensen die online boodschappen gaan naar AH. Daarna volgen Jumbo (18%), PLUS (5%), Picnic (4%) en Hoogvliet (4%). Het zijn vooral lang houdbare producten en dranken, zoals frisdrank, bier en wijn die het populairst zijn in de online supermarkt.

Koop jij boodschappen online?

Doe jij je boodschappen al online? Zo niet, wat weerhoudt je ervan? Laat het hieronder in reacties weten!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies