Online28.03.2017

Strijd tussen Albert Heijn, Jumbo en Picnic gaat nu pas echt losbarsten


Ongekend hoge investering van 100 miljoen voor Picnic

In september 2015 werd Picnic als nieuwe online supermarkt gelanceerd. Picnic ging de directe concurrentie aan met bezorgdiensten van Albert Heijn en Jumbo. Via een app kun je eenvoudig boodschappen doen die vervolgens ook nog gratis worden thuisbezorgd (niet in heel Nederland). Ruim 30.000 huishoudens hebben inmiddels boodschappen gedaan bij de online supermarkt. Met de laagste prijs en gratis bezorging blijkt Picnic voor alle huishoudens aantrekkelijk.

MEGA investering (groeigeld)

Vandaag heeft de online supermarkt een mega investering opgehaald van maar liefst 100 miljoen euro. Een aantal Nederlandse familiefondsen investeert gezamenlijk in de online supermarkt. De innovatieve en duurzame tech-aanpak van Picnic maakt indruk bij investeerders. Het stelt Picnic in staat om goede service te combineren met gratis bezorging door compacte elektrische wagens.

Picnic wil met het geld haar capaciteit aanzienlijk uitbreiden. Het geld wordt onder andere besteed aan 2.000 extra elektrische wagens die de boodschappen thuis gaan bezorgen. Ook willen ze vijf nieuwe distributiecentra opzetten en 70 hubs. In totaal moet dit 10.000 extra banen opleveren. Momenteel bezorgt het bedrijf alleen nog in Amersfoort, Almere, Leusden, Soest, Maarssen en Utrecht.

Meer steden

Vanaf volgende week is Picnic ook live in Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Met deze extra investering van 100 miljoen zal de olievlek naar verwachting snel uitbreiden. Ze willen zo snel mogelijk een landelijke dekking hebben en uiteindelijk de meest duurzame supermarkt ter wereld te worden.

Het komt niet vaak voor dat een Nederlands bedrijf zo’n investering ophaalt.

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

Verder lezen over AH

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas

Deze week is het 35 jaar geleden dat betalen met de pinpas bij Albert Heijn mogelijk werd gemaakt door ING (voormalig Postbank). Toen een noviteit, nu de normaalste zaak van de wereld. Toenmalig minister van Financiën...

Nieuws20.11.2023

Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas

in 1988 had Albert Heijn de primeur
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn

Volgende opent het nieuwe, gemechaniseerde Home Shop Center (HSC) van Albert Heijn. Hier rollen de potten pindakaas en tubes gel in bakken automatisch over een ingenieus, geautomatiseerd netwerk van rails om bij elkaar t...

Nieuws27.10.2023

Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn

We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst

Dit jaar geeft Nederland een heel andere invulling aan de feestdagen. Door corona zijn alle plannen anders. De grote focus ligt nu op thuis, het spreiden van kerst over meerdere dagen en het vieren in kleinere gezelschap...

Lifestyle27.11.2020

We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst

Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De Ster Gouden Loeki is een jaarlijkse publieksprijs voor de beste commercial. Ondanks dat we met z'n allen steeds vaker on demand kijken naar tv-programma's, worden er gelukkig nog genoeg mooie commercials gemaakt. De l...

Advertising31.01.2020

Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De mooiste en beste commercials
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Eindelijk heeft Albert Heijn een opvolger gevonden voor de bekende supermarktmanager Harry Piekema. Ilse heet ze en we gaan haar de komende tijd regelmatig zien op tv. De nieuwe hoofdrolspeelster is net als Harry superm...

Advertising27.09.2019

Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zien
Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven

Werk je op de High Tech Campus in Eindhoven? Dan kun je in week 29 en 30 (tussen 15 en 26 juli) je lunch door een robot laten bezorgen. Dit meldt een woordvoerder van Albert Heijn aan de website Distrifood. De volautomat...

Nieuws26.06.2019

Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven

Verder lezen over Online Shop

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Heb je een Select-abonnement van Bol? Dan is er slecht nieuws: het wordt duurder. Het goede nieuws? Niet belachelijk veel.

Online05.09.2024

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Bestel je wel eens op Shein, AliExpress of Temu? Dan ben je niet de enige en dat ziet ook de Nederlandse overheid...

Online30.07.2024

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels

Het is steeds moeilijker om iets handgemaakts te vinden op Etsy. Nu zelfs helemaal: Etsy verwijdert namelijk het label handgemaakt.

Online13.07.2024

Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels

Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China

Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal van 2024 ruim €9 miljard online uitgegeven, een groei van 3% t.o.v. Q1 2023. Het aantal online aankopen nam iets af (-3%) naar ruim 85 miljoen. Wel wordt er meer gekocht bij buitenlandse webshops; zowel het aantal aankopen als de bestedingen cross-border zijn toegenomen

Online01.07.2024

Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
Amazon Prime Day vindt plaats op 16 en 17 juli

Als je van plan bent om in de komende dagen een nieuwe gadget aan te schaffen, dan kun je misschien dus beter even wachten tot de Prime Days plaatsvinden: 16 en 17 juli 2024.

Online25.06.2024

Amazon Prime Day vindt plaats op 16 en 17 juli

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops